Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Neelie Kroes digitális területért felelős uniós biztos szóvivője szerint az uniós szabályokkal és a józan ésszel is ellentétes, hogy Magyarországon kétszer akkora adó sújtja a mobilhívásokat, mint a környező országokban.
Ryan Heath szerdán a Twitteren foglalkozott a Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter által bejelentett intézkedéssel, amely az eddigi 2 forintról 3-ra növeli a vállalkozások által fizetendő távközlési adót.
A digitális területért felelős uniós biztos szóvivője úgy fogalmazott: "miért kétszer akkora a mobilhívások adóterhe Magyarországon, mint a környező országokban? Ezt mi is szeretnénk tudni". "Tudták, hogy Magyarországon és Norvégiában ugyanannyiba kerülnek a mobilhívások, de a norvégok fizetése hétszer akkora?" - tette hozzá.
Az Európai Bizottság korábban mind a távközlési szektorra kivetett válságadó, mind a telefonhívások és szöveges üzenetek után fizetendő távközlési adó miatt kötelezettségszegési eljárást indított Magyarországgal szemben.
A szóvivő csodálkozását fejezte ki, amiért a magyar kormány a telefonadó emelését tervezi, amikor már az alacsonyabb adókulcs miatt is bírósághoz fordult az Európai Bizottság. "Így lehet értelmetlenül ártani a gazdaságodnak" - tette hozzá egy másik rövid üzenetben.
A szóvivő az MTI kérdésére, hogy ez jelent-e újabb kötelezettségszegési eljárás elindítását, jelezte, hogy az Európai Bizottság már korábban elmondta, hogy álláspontja szerint a telefonadó uniós jogot sért.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.