szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Telefonon is van lehetőség egyes adóügyek intézésére, ilyen például a papíralapon benyújtott személyi jövedelemadó bevallás javítása – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénteken.

Az szja-bevallás benyújtását követően az adóhatóság átnézi, és szükség esetén javítja a nyomtatványokat. A kisebb elírások kivételével a javításhoz szükséges a bevallást beadó magánszemély közreműködése is, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy be kell mennie az adóhivatalba. A NAV telefonos ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszerének köszönhetően azonban a javítás elintézhető egyetlen hívással is – közölte az adóhatóság.

Az ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszer szolgáltatásainak igénybevételéhez egy egyedi azonosító kód (PIN-kód), az  ügyfélazonosító szám szükséges. Az ügyfélazonosító szám olyan véletlenszerűen képzett nyolcjegyű szám, amely a telefonáló azonosítását szolgálja. Az azonosító szám képzését az ügyfél vagy képviselője papíralapon vagy ügyfélkapun keresztül elektronikusan beküldött TEL elnevezésű nyomtatványon illetékmentesen kérheti – áll a közleményben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!