Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Demokratikus Koalíció (DK) szerint azonnal le kell állítani a használatarányos útdíjfizetési rendszert (e-útdíj), mert felelőtlenül vezették be, és le kell folytatni a kihagyott teszteket, hogy ne okozzanak további károkat a fuvarozóknak és a gazdaságnak – mondta Varju László, a párt politikusa pénteken Budapesten, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előtt tartott sajtótájékoztatóján.
A független országgyűlési képviselő hangsúlyozta, hogy a DK alapvetően támogatja az Európai Unióban használt e-útdíj bevezetését, de szerintük a kormány mérhetetlenül magas és indokolatlan árat állapított meg. Arra is felhívta a figyelmet, hogy az árnövekedés nemcsak a fuvarozókat érinti, az megjelenik azoknak a termékeknek az árában is, amelyeket szállítani kell.
Varju László közölte, öt kérdést tesz fel Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternek. Elsőként azt akarja megtudni, mi indokolja – a DK információi szerint – "csak ebben a témában 500 millió forint értékű, Simicska Lajosnak és társainak cégétől megrendelt óriásplakát-kampányt", ahelyett, hogy a 300 ezer fuvarozót közvetlenül tájékoztatták volna.
Emellett arra is kíváncsi, hogy mikorra kívánják rendezni a több mint háromezer reklamációt, illetve a kormány milyen új adót akar bevezetni az e-útdíj "igen magas díja ellenére is a tervezetthez képest heti egymilliárd forintos költségvetési befizetés elmaradás pótlására".
A politikus azt is megkérdezte, hogy milyen gazdasági erők szerveződnek a "lényegében szándékosan tönkretett" fuvarozó kisvállalkozások kapacitásának pótlására. Emellett tudni szeretné, hogy hány vállalkozás és milyen formában kaphat díjkompenzációt 2020-ig.
A használatarányos útdíjfizetési rendszer a hónap elején indult el. Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége főtitkára egy hétfői sajtótájékoztatón kérte a rendszer átmeneti leállítását, mert tapasztalataik szerint a rendszer rosszul számláz. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára, Völner Pál aznap azt közölte, hogy a 300 ezer úthasználónak csak egy százaléka reklamált. Csütörtök Jávor Benedek, az Együtt-PM elnökségi tagja követelte egy közleményben a rendszer felfüggesztését.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
Hol máshol lehet együtt lógni egy pingvinkolóniával, megkóstolni néhányat a világ legjobb borai közül, és élvezni a tengerparti kilátást egy hegy tetejéről?
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A Szovjetunió szétesése és a hidegháború vége óta soha nem volt ennyire feszült viszony a NATO és az orosz hadsereg között.