Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Miniszter a Tescóban: indul a dinnyekampány

Az idén 20 százalékkal nagyobb területen, mintegy negyedével több dinnye terem Magyarországon, mint 2012-ben, a gyümölcs termesztése 10-12 ezer családnak ad megélhetést – mondta Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter az angyalföldi Tesco Extra áruházban, a dinnyét népszerűsítő kampány indító rendezvényén csütörtökön.

  • MTI MTI
  • +${remainingCount} szerző
Miniszter a Tescóban: indul a dinnyekampány

A Tesco tavaly 10 ezer tonna dinnyét vásárolt a magyar termelőktől, és ebből 3 ezer tonnát exportált, idén is minimum ennyit szándékozik felvásárolni – mondta Nigel Jones, a társaság vezérigazgatója. Az induló ár a Tescóban most 95 forint, miután a dinnye szabadáras, a tárca nem szólhat bele az ár alakulásába, a mostani ár már méltányos hasznot hoz a termelőnek is – válaszolta újságírói kérdésre a miniszter.

Oravecz Tamás, a Dinnyetermelők Egyesületének országos elnöke azt mondta, hogy jelenleg a termelők a föld szélén nettó 32-45 forintot kapnak a dinnyéért. Erre rakódik rá a nagykereskedő 10 forintos árrése, a szállítás 25 forintos költsége, a göngyöleg ára és a kiskereskedő haszna, továbbá a 27 százalékos áfa. Ez így együtt jelenleg 95-120 forintot jelent kilogrammonként a boltokban. 

A termelő bevételéből 12 százalék a kompenzációs felár, amelyet az állam a kistermelőnek megtérít, de a társaságoknak ki kell gazdálkodniuk – tette hozzá az országos elnök, aki üdvözölte a dinnye állam általi osztályba sorolását. A másodosztályú gyümölcs 20-25 százalékkal olcsóbb az első osztályúnál, a beltartalma ugyanaz, de esztétikailag nem olyan vonzó.

Simonka György országgyűlési képviselő, a magyar zöldség-gyümölcs termékek népszerűsítésével megbízott miniszteri biztos megköszönte a Tescónak, hogy vállalta a dinnye promócióját, a miniszternek pedig azt, hogy a tárca finanszírozza a dinnye népszerűsítését, amely egy kilogrammra vetítve a legolcsóbb gyümölcs jelenleg a piacon.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?