Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Kevesebb taxitársaság lesz Budapesten, és több száz családfenntartó maradhat munka nélkül szeptembertől az új fővárosi taxirendelet miatt.
Sem anyagilag, sem technikailag nem képes megfelelni a szeptember elsejétől életbe lépő változásoknak a magyar taxistársadalom jelentős része a Rádió Tele5 Taxi és a Budapest Taxi közös közleménye szerint. A törvényi változások miatt, a jelenlegi 10-11 fuvarszervező cégből várhatóan jóval kevesebb fog maradni.
A taxitársaságok szerint több száz családfenntartó maradhat munka nélkül, ha nem sikerül gyors megoldást találni problémájukra. Sokan ugyanis nem tudják kigazdálkodni azt a 160.000-200.000 forint körüli pluszösszeget, amelyre azért volna szükség, hogy a taxisok átfesthessék, átmatricázhassák autójukat, ahogy azt a jogszabály megkívánja.
Kedvezményes hitelek kellenének
A Rádió Tele5 Taxi és a Budapest Taxi közös közleménye szerint kedvezményes hitelekkel kell segíteni azokat, akik nem tudják önerőből megvalósítani az új rendszerre való átállást. Ilyen hitel kidolgozásán dolgozik a Rádió Tele5 Taxi is – írja a közlemény.
Sok esetben a társaságok és a hozzájuk tartozó alvállalkozó gépkocsitulajdonosok egyike sem vette még tudomásul, hogy a számos esetben hangos és zavaró URH-kapcsolatot kiváltva a taxisofőr az utas adatait már nem a rádión keresztül, hanem valamilyen informatikai eszközön (tableten vagy okostelefonon) keresztül kell majd továbbítani.
Az ilyen GPS-alapú eszközökre való kapcsolódás a legtöbb autóban még nem megoldott, holott elméletileg szeptember elejétől törvényileg kötelező lesz az ilyen jellegű fuvarközvetítés. Az új törvényrendelet értelmében, az a taxitársaság, amely ezt nem tudja bemutatni, az nem kap működési engedélyt a jövőben.
A taxirendelet
Mint ismert 2011. június 8-án Tarlós István főpolgármester kezdeményezte Budapest főváros közigazgatási területén a személytaxi-szolgáltatás egységes rendjének kialakításáról szóló, akkor már 11 éve érintetlenül hagyott, teljesen elavult rendelet felülvizsgálatát, és új rendelet előkészítését. A Fővárosi Önkormányzat a taxirendeletet 2011 óta mintegy 40 alkalommal egyeztette a különböző taxis érdekképviseleti szervezetekkel. Az előkészítés során feldolgozták a beérkezett utasvéleményeket, majd a többszöri, egyeztetés alapján előkészítették az új taxirendelet-tervezetet, melyet a Fővárosi Közgyűlés 2013. április 9-i ülésén elfogadott.
Az új rendelet értelmében a Budapesten szolgáltatást nyújtó taxiknak egységes arculattal kell rendelkezniük, egységes szolgáltatási díjat kell alkalmazniuk, illetve számos paraméternek 2013. szeptember 1-jét követően fokozatosan meg kell felelniük. Eszerint szeptembertől egységesen sárga lesz a taxik színe, a gépjárművek életkora legfeljebb 10 év lehet, kötelező lesz a bankkártya-elfogadás és az egységes formátumú tarifatájékoztatás. A viteldíj pedig egységesen 280 Ft lesz. A módosított fővárosi rendelet, 50 millió törzstőkét, valamint 20 millió forintos vagyoni biztosítékot, GPS-es fuvarszervezést, azonos helyre bejelentett üzemeltetést és diszpécserközpontot is előír a társaságoknak.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.