Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Legfeljebb 200 millió forint körüli összeget térít meg az Európai Unió a magyar árvízkárokból, a szolidaritási alapból csak akkor kapnánk pénzt, ha a jelenleginél húszszor nagyobb kárt okozott volna az áradás.
Megérkezett Brüsszelbe, az Európai Szolidaritási Alaphoz a júniusi árvízkárok miatti magyar kérelem - tudatta a regionális politikáért felelős biztos, az osztrák Johannes Hahn hivatala szerdán.
Shirin Wheeler, Hahn szóvivője ismertette, hogy a beadvány szerint az árvíz csak rendkívül korlátozott károkat okozott Magyarországon, amelyek összértéke 27 millió euróra, mintegy 8 milliárd forintra rúg. Ha a bizottság elbírálja, és jóváhagyja a magyar igényt, akkor az alap ennek 2,5 százalékát fedezheti - tudta meg az MTI.
A szóvivő rámutatott, hogy ez az összeg messze elmarad attól, ami szükséges volna ahhoz, hogy Magyarország súlyos természeti katasztrófára hivatkozva a szolidaritási alap segítségét kérje. Erre akkor van mód, ha olyan csapás sújt egy országot, amely 2002-es árakon számítva legalább 3 milliárd euró vagy az adott ország bruttó nemzeti jövedelmének 0,6 százalékát kitevő közvetlen kárt okoz. Magyarország esetében ez azt jelenti, hogy az árvíznek több mint hússzor ekkora, nagyjából 570 millió eurós kárt kellett volna okoznia, hogy Budapest az alaphoz fordulhasson.
Az alap sajátos szabályai szerint egy ország akkor is kérhet segítséget, ha valamelyik vele szomszédos tagállamban történik súlyos katasztrófa, a biztos szóvivője mindazonáltal emlékeztetett, hogy Magyarország esetében ez a feltétel sem teljesül. Emiatt Magyarország az úgynevezett rendkívüli regionális katasztrófa kategóriájára hivatkozva fordult segítségért az alaphoz.
A bizottság most értékeli a kérelmet, és megállapítja, hogy teljesülnek-e a segítségnyújtás szigorú feltételei - ismertette a szóvivő, aki kiemelte: ahhoz, hogy a magyarországi árvízkárokat rendkívüli regionális katasztrófaként ismerje el Brüsszel, be kellene bebizonyosodnia annak, hogy a természeti csapás súlyos és tartós hatással volt az érintett térség gazdasági stabilitására.
A bizottság honlapján fellelhető adatok tanúsága szerint a rendkívüli regionális katasztrófára hivatkozó kérelmeknek kevesebb mint harmadát hagyta jóvá Brüsszel az alap létrehozása óta. Wheeler ugyanakkor megjegyezte, hogy ilyen csekély mértékű, a küszöbérték öt százalékát sem elérő károk alapján a bizottság még sosem ítélt meg segítséget ebben a kategóriában.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A kormányzati beruházási ügynökség ajánlgatott nekik két óriási területet a szomszédos Csomád külterületén.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.