Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Új befektetőnek adná el a Croatia Airlines (CA) horvát nemzeti légitársaság részvényeinek 49 százalékát a horvát állam; a közlekedésügyi minisztérium szerint októberben hirdethetnek előzetes pályázatot, hogy felmérjék a befektetői érdeklődést.
A minisztérium szerint a pontos részletek csak később derülnek majd ki, most még azt sem tették közzé, hogy pontosan mekkora bevételt remél az állam az esetleges üzlettől.
A horvátországi hírek szerint az indonéziai Garuda, a kínai Southern Airlines és az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága, az Etihad Airways társaságok lehetnek az esetleges befektetők.
Horvátországra nagy nyomás nehezedik, hogy csökkentse költségvetési hiányát, ezért igyekszik az állam külön bevételeket szerezni. Az elmúlt két hónapban megkezdődött az utolsó állami bank privatizációja, valamint vevőt keresnek egy vezető állami biztosítási cégre és az állami vasúttársaság áruszállító részére is.
A Croatia Airlines a Star Alliance szervezet tagja, de az utolsó két évtizedben csak az állami támogatások miatt tudott tovább működni a cég. Miután Horvátország nyár közepén csatlakozott az Európai Unióhoz, az állam már nem nyújthat olyan támogatásokat a cégnek, mint korábban tette.
A CA összesen 13 repülőgéppel rendelkezik, és 1100 alkalmazottja van. Előző évben a cég 86,9 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A CA vezetőség javaslatot tett a cég működésének átszervezésére, de ez 300 munkavállaló elbocsátását, illetve a bérek csökkentését is jelentené.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.