szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Skóciában az Orkney-szigetekre repülővel jár ki a Royal Bank of Scotland egyik banki ügyintézője. A szigetlakóknak több mint egy napjukba telne a legközelebbi bankfiókig eljutni, az online bankolás korában sokan igénylik még a személyes ügyintézői kapcsolatot.

Skóciában az Orkney-szigetekre repülővel jár ki a Royal Bank of Scotland (RBS) egyik banki ügyintézője – írja a Wall Street Journal. A szigetlakóknak több mint egy napjukba telne a legközelebbi bankfiókig eljutni, az online bankolás korában sokan igénylik még a személyes ügyintézői kapcsolatot. Bár az európai bankok több mint 20 ezer fiókot zártak be 2008 és 2012 között, még megvan a jelentős igény arra, hogy a bankok térjenek vissza eredeti gyökereikhez, és a modern technológiák fejlesztése mellett személyes kapcsolatot is ápoljanak ügyfeleikkel. Az RBS a lappal nem közölte, hogy nyereséges-e a légi szolgátlatás biztosítása.

Anne Rendall banki ügyintéző egy nyolcszemélyes, légcsavaros géppel minden héten végiglátogat egy maroknyi szigetet, ahol közösségi épületekben "nyit irodát", ahol készpénzt juttat a bank ügyfeleinek, csekkeket gyűjt be és számlákat nyit. Rendall összességében 9 ezer utat teljesített már. A szigetekre korábban egy "bankhajó" járt ki, az 1960-as években ugyanakkor ezt felváltotta a légi szolgáltatás. A légi szolgáltatás azonban igencsak időjárásfüggő: nagy szélben, illetve esőben a banki ügyintéző nem száll fel.

Az RBS a légi szolgáltatás mellett több mint 360 közösséget szolgál ki kisteherautókba telepített bankjaival is, a sok fiókbezárás mobil szolgáltatás elindítását eredményezte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!