Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Noha néhány éve a gazdasági válság következtében majdnem bedőlt az egész cégbirodalom, a General Motors ma már azon dolgozik, hogy beérje az autóipar üdvöskéjeként tündöklő elektromos sportautógyrátó Teslát. Sőt, le is hagyná.
A GM egy 30 ezer dolláros elektromos autóról álmodik, ami egy töltéssel 200 mérföldes hatótávra képes, és egyéb paramétereiben partiban van a 70 ezer dolláros Tesla S sportautóval - írta meg az energiainfo. Hétfőn jelentette be ez a cég globális termékprogramokért felelős alelnöke, Doug Parks. Azt ugyan nem közölte, hogy erre mégis mikor kerülhet sor, de Parks szerint a technológia már a rendelkezésükre áll, igaz, az akkumulátorok még túl sokba kerülnek a hétköznapi alkalmazásokhoz.
A bejelentés azért meglepő, mert a GM-nek van működő elektromos autó projektje, igaz, az idén eddig eladott, alig több mint 15 ezer Chevrolet Volt nem nevezhető éppen fényes sikernek. Akkor sem, ha a Volt nem tisztán elektromos járgány, hanem afféle hibrid, amibe beszereltek egy szükség esetén bekapcsolható benzinmotort is, amivel menet közben lehet újratölteni az akkukat.
A piacon jelenleg kapható elektromos autók zöme 100 mérföldes, vagy még annál is kisebb hatótávval rendelkezik, miközben az áruk 25 és 50 ezer dollár között szórnak, amihez a gyártók többsége kedvezmények egész sorát csapja, hogy meglegyen a már tűrhetőnek nevezhető eladási mutató. A szűk keresztmetszet, agyis az árfelhajtó tényező egyértelműen az akkumulátorok magas árában keresendő.
A Tesla Motors S modelljének sikere részben annak is tulajodonítható, hogy miközben az autó menettulajdonságai és kinézete is magasan a legsportosabb a kategóriában, a modellben dolgozó akkumulátor árával mélyen az átlag alá tudott kerülni. A Tesla főmérnöke, JB Straubel ezt azzal magyarázzal, hogy nekik az ipari átlag feléért-negyedéért sikerül előállítaniuk az akkumulátoraikat. Ennek pedig pusztán az a magyarázata, hogy - szemben más autógyártók speciális kialakítású egységeivel - ők szabványos akkumulátor tokozatokból állítják össze az energiaforrásaikat.
A GM tehát azt állítja, hogy ennek a technológiának olyannyira a birtokába jutott, hogy nemcsak a Tesla S 70 ezres árszintje, de a 40 ezer dolláros átlagár al is képes lesz beárazni az egyelőre ismeretlen modelljét.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.