Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Újabb fejlesztéseket tervez a Győrhöz közeli Pér reptere a most záruló menet után - közölte a légikikötőt üzemeltető társaság ügyvezető igazgatója szerdán Péren, a kisgépes üzleti repüléssel foglalkozó rendezvényen.
A fapados légitársaságok térnyerésével kialakult helyzetben Pér számára előnyt jelent, hogy három fővároshoz, Budapest mellett Bécshez és Pozsonyhoz is viszonylag közel fekszik - mondta Vadász László.
Az MTI érdeklődésére elmondta: a felszállópálya meghosszabbításával és több, ehhez kapcsolódó beruházással jelenleg már 180 fős gépeket is tudnak fogadni, földi kiszolgáló kapacitásuk egyszerre 60-70 utazót tud megfelelő színvonalon kiszolgálni.
Ez teszi szükségessé egy cargo terminál, valamint a most 60 parkolóhely mellé újabbak építését, valamint azt, hogy egyetlen, nagygép elhelyezésére alkalmas parkolójuk mellé még egyet vagy kettőt kialakítsanak.
Megjegyezte: a légikikötő forgalmának legnagyobb hányadát jelenleg az autóipari cégek repülései adják. Ez azt jelenti, hogy néhány százalékos gazdasági növekedés akár meg is duplázhatja az innen induló vagy ide érkező utasok számát, valamint a szállított áru mennyiségét, ugyanakkor a visszaesés hasonló mértékben csökkenti forgalmukat.
Szász Alajos, a Pannon Air Service Kft. ügyvezetője az eseményen arról beszélt: Magyarországon még él az az előítélet, hogy a kisgépes üzleti repülés a milliárdosok kiváltsága. Az MTI-nek hangsúlyozta: az utazással nem pénzt, hanem időt takarítanak meg a cégek, de ebben az időben újabb pénzt termelhetnek légi úton szállított munkatársaik, vezetőik.
A 6,6 millió eurós - 4,9 millió euró erejéig az Audi Hungaria Motor Kft., a reptér legnagyobb résztulajdonosa által finanszírozott - idei fejlesztés során Boeing-737-es és Airbus 320-as kategóriájú gépek fogadására teszik alkalmassá a repülőteret.
A fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén száz-százméternyi biztonsági sávot építettek. Az eddigiek során a gurulóutat tíz és félről tizenöt méteresre szélesítették, új leszállórendszert építettek, bővítették a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kapott a légikikötő.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A melegellenes törvény elfogadása óta nőtt a közösség tagja elleni erőszakos bűncselekmények száma, és ma is magas az LMBTQ-emberek egyenjogúságát elutasítók aránya, vagyis nem maradt hatástalan a kormány homofób retorikája. A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában.