Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) tapasztalatai szerint az útdíjfizetésre kötelezettek gyorsan megtanulták a július elsején bevezetett új rendszer használatát, ez a regisztrált felhasználók és tehergépjárművek növekvő számából is látszik.
Az ÁAK hétfőn közölte: az úthasználati díjat a fuvarozók 36 százaléka fedélzeti eszköz (OBU) segítségével, 64 százaléka viszonylati jeggyel fizeti. A legfrissebb adatok szerint a rendszerbe 29 198 ügyfél regisztrált 102 071 gépjárművet. Összesen 46 370 tehergépjárműhöz regisztráltak OBU-t. Jelenleg 41 szerződött flottakövető szolgáltató teljesíti a műszaki feltételrendszert, közülük 23 csatlakozási auditon is átesett, így a fuvarozók rajtuk keresztül végezhetik a fedélzeti eszközzel történő bevallást.
Közlésük szerint az országban a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) júniusi adatai alapján 44 892 darab 3,5 tonna feletti gépjármű van.
A rendszer bevezetése óta eltelt három hónap tapasztalatai alapján az ÁAK rámutat: a regisztráció, illetve az útvonaltervezés során előfordul, hogy a jármű felségjelzését hibásan adják meg. A rendszámhoz tartozó felségjelzés helyes megadása fontos, mert az ellenőrzések során a rendszám mellett ez a jármű egyértelmű beazonosíthatóságának másik fontos paramétere. Az e-útdíj rendszerben nincs jogi lehetőség a rendszámelírás vagy felségjeltévesztés utólagos - azaz a szankció kiszabását követő - javítására.
Ismertetésük szerint a viszonylati jegy csak a kifizetést követően jogosít fel úthasználatra, az adott útszakaszra utólag megváltott jegy jogosulatlan úthasználatnak minősül. A megváltott és kifizetett viszonylati jegy kizárólag az érvényességi időtartamában, azon belül is a megtervezett útvonalra, egy irányban biztosít egyszeri úthasználati jogosultságot.
Az ÁAK felhívta az érintettek figyelmét, hogy a fedélzeti eszközzel történő fizetésnél az utazás megkezdése előtt mindig ellenőrizzék, hogy fedélzeti eszköz megfelelően működik-e, az eszköz hozzá van rendelve a járműhöz, továbbá hogy rendelkezésére áll az utazáshoz szükséges összeggel feltöltött egyenleg.
Az egyenleg átutalással történő feltöltésénél érdemes figyelembe venni a befizetés 1-2 munkanapos átfutási idejét, mivel a feltöltött összeg csak ezután használható fel - jegyezték meg.
Az ÁAK által auditált bevallási közreműködők listája megtekinthető a www.hu-go.hu oldalon.
A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszert július 1-jével vezették be, a díjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és főutakon. Fedélzeti eszköz nélkül előre megváltott jeggyel lehet közlekedni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A kis atomerőművek ígéreteiről szóló nemzetközi várakozások fokozódnak, így logikus, hogy a hazai kutatók is foglalkoznak a témával.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
A Tisza elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
Sokan sérelmezik, hogy nehezen pótolható embereket szakembereket küldtek el, ráadásul mindezt több hónap alatt, így nem kellett csoportos létszámleépítést sem bejelenteni.
A humorista szerint a miniszterelnök hazudik, amikor azt mondja, hogy számíthatnak rá a kárpátaljai magyarok.