Pelenkát, dezodort és tusfürdőt vesz leginkább a magyar

Nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalma az év első nyolc hónapjában a tavalyi hasonló időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató.

  • MTI MTI
Pelenkát, dezodort és tusfürdőt vesz leginkább a magyar

A cég szerint a kiskereskedelem mintegy 200 milliárd forint forgalmat bonyolított le, 1 százalékkal többet, mint 2012 január-augusztusban. Az eladott mennyiség 4 százalékkal csökkent. 

A háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelem erősen koncentrált: az értékben mért forgalom 66 százalékát a hipermarketek és a drogériák bonyolítják le, az előbbiek piaci részesedése 36, az utóbbiaké 30 százalék.

Hipermarketben a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül kiemelkedik a mosószer, az öblítő és a tusfürdő, míg a drogériákban a pelenka, a dezodor és a fogkrém fogyott a legnagyobb értékben. 

Értékben és mennyiségben is többet adtak el öblítőből, szappanból, konyhai törlőkendőből, dekor kozmetikumból és egészségügyi betétből a boltok az első nyolc hónapban.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.