szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette a Tigáz Tiszántúli Gázszolgáltató Zrt. ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt folyó eljárását és egyben elfogadta a cég kötelezettségvállalását.

A GVH azért indított eljárást a Tigázzal szemben, mert az új ügyfelek szerzését célzó, kereskedőváltásra ösztönző kampányai során a közvetlen felkeresés útján történő ügyfélszerzési tevékenysége keretében valószínűleg nem, vagy nem egyértelműen adott információt a kereskedőváltás lényeges tulajdonságairól. Így kérdéses volt, hogy a fogyasztók megfelelő információkkal rendelkeztek-e az ügylet tényleges mibenléte tekintetében.

A vállalkozás az eljárásban kötelezettséget vállalt többek között arra, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra és kommunikációra, illetve a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatok elkerülésére vonatkozó szabályokat és alapelveket rögzítő belső dokumentuma továbbra is hatályban marad.

Ezenkívül a telefonos és személyes ügyfélszolgálati munkavállalóinak és a fogyasztókat közvetlenül felkereső ügynököknek oktatást, majd vizsgát szervez a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatokról rendelkező jogszabályok tartalmáról.

A GVH a Tigáz vállalásainak elfogadásával és kötelezővé tételével biztosíthatónak látta a közérdek hatékony védelmét és valószínűsíti, hogy a jövőben ennek hatására csökken az észlelt probléma megismétlődésének kockázata, ezért a kötelezettségvállalás elfogadásával megszüntette az eljárást, a vállalások teljesülését utóvizsgálatban ellenőrzi – olvasható a közleményben.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!