Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Megfigyelők szerint nem várható áttörés az Európai Unió pénzügyminisztereinek pénteki brüsszeli tanácskozásán az európai bankunió második pilléréről, a gyengélkedő bankok szanálására vonatkozó közös szabályozásról. December előtt aligha várható áttörés a kérdésben, mert meg kell várni az új német kormány megalakulását – mondták EU-diplomaták.
"Még több idő kell a tárgyalásokhoz, mert több kérdés továbbra is nyitott" – ismerte el Luc Frieden luxemburgi pénzügyminiszter.
A bankmentés a bankunió második pillére. Az első pillér, a közös európai bankfelügyelet 2014 novemberében indul az Európai Központi Bank elképzelése szerint. Már korábban, 2014. január 1-jén hatályba lép az új tőkemegfelelési szabályozás, a CRD IV, amely lényegében a Bázel III néven ismert nemzetközi ajánlásokat építi be az uniós jogrendbe.
A második pillérben több kérdés vita tárgya például az, hogy melyik intézmény hatáskörébe tartozzon a döntés egy bank bezárásról. Arról már döntöttek, hogy ha egy bank bajba kerül, a részvényeseknek és a hitelezőknek kell először a "kasszához járulniuk", de megkímélik a 100 ezer euró alatti megtakarításokat. Ezek után következhetnek az egyes tagállamok mentőalapjai, és csak végső soron az európai mentőalap, az ESM.
Az EU-miniszterekre nyomás nehezedik, hogy még idén tető alá hozzák a bankuniót, és a jövő májusi európai parlamenti választások előtt megszülessenek a szükséges határozatok.
Még idén meg kell születnie a politikai döntésnek – mondta Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.