Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A vidékfejlesztési miniszter szerint a cél az, hogy minél több helyi termék kerüljön a piacra. Fazekas Sándor erről szombaton Lengyeltótiban a térség növény- és gyümölcstermesztéssel foglalkozó gazdálkodóinak fórumán beszélt.
Vannak kihasználatlan területek, elveszett az a hatalmas lehetőség, amelyet a valamikor háztáji gazdálkodás, a kertkultúra, a kisméretű termelés jelentett, ezzel eltűntek a kiegészítő jövedelemforrást jelentő tevékenységek, és ez jelentős szerepet játszik a vidék elszegényedésében - mondta.
15 ezer kistermelő
A mezőgazdaság célja a megélhetés biztosítása, "a megélhetéshez pedig az kell, hogy tudjunk termelni, és legyen piacunk" - tette hozzá Fazekas Sándor. Felidézte: 2010-ben azzal szembesültek, hogy a termelők - néhány ágazattól eltekintve - el voltak zárva a magyar piacról, akkor tudtak eladni, ha egy felvásárlási rendszeren keresztül értékesítették termékeiket.
Úgy vélekedett: azt, hogy van érdeklődés a hazai, ezen belül is egy adott településen, vagy térségben megtermelt helyi élelmiszerekre, jól mutatja, hogy az ebbe a körbe tartozó élelmiszerek értékesítése az elmúlt néhány év 6-8 százalékáról mára 10-12 százalékra nőtt. 2011-ben ötezer kistermelő volt az országban, most 15 ezer fölött van a számuk - sorolta a kedvező változásokat.
A szaktárca vezetője kiemelte, fontos, hogy meggyőzzék a vásárlókat arról: külföldi áru helyett magyar terméket vásároljanak, "mert az jobb", friss, biztonságos, ellenőrzött.
"Nekünk ehhez a feladathoz kell fölnőnünk, és ehhez vannak a tárcának olyan eszközei, amelyekkel tudtunk élni az elmúlt időszakban" - mondta Fazekas Sándor, példaként említve, hogy az összfogyasztásban a magyar élelmiszerek aránya 2011-ről 2012-re 70 százalékról 75 százalékra nőtt, amit jelentős előrelépésnek nevezett. Hozzátette: "még van tartalék, még tudjuk ezt fokozni, 80-85 százalékot kellene elérnünk.”
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.