KIK: a kormány körültekintően járt el a trafikok elhelyezésekor

A Kormányzati Információs Központ szerint a kormány körültekintően járt el a trafikok elhelyezésével kapcsolatban, az államnak semmilyen kártérítési kötelezettsége nincsen.

  • MTI MTI
KIK: a kormány körültekintően járt el a trafikok elhelyezésekor

Pénteki, MTI-hez eljutatott közleményükben azt írták, alapvetően népegészségügyi szempontokat, valamint a kiskereskedők érdekeit szem előtt tartva hozta meg a kormány a döntését. Az intézkedés a meglévő koncessziós jogokat semmilyen formában nem érinti, éppen ezért az államnak semmilyen kártérítési kötelezettsége nincsen - fogalmazott a Kormányzati Információs Központ.

A csütörtöki Magyar Közlönyben jelent meg az a kormányrendelet-módosítás, amely előírja, hogy a 2500 négyzetméternél nagyobb alapterületű eladótérrel rendelkező üzletekben, valamint az üzemanyagtöltő állomásokon legfeljebb 2014. május 30-ig lehet dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységet folytatni.

Gyulay Zsolt, a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. vezérigazgatója pénteken, az MTI-nek nyilatkozva azt mondta, az aránytalan forgalomkülönbségek indokolták a kormányrendelet módosítását. Kimutatásaik szerint a 6300 dohányboltból, a  hipermarketekben, plázákban, benzinkutakon működő 200 dohánybolt a piaci forgalom 17 százalékát lefölözte. Ezzel szemben 2500 trafik a megélhetés határán van.

Szabó Rebeka, az Együtt-PM független országgyűlési képviselője pénteken közleményt juttatott el az MTI-hez, amelyben azt írta: a kormány korábban olyan szerződéseket kötött a vállalkozókkal, amelyek kimondják, hogy az államnak körülbelül 1,9-4,6 millió forintot kell fizetniük trafikonként, amennyiben a koncessziós szerződés megszűnése nem a trafikos kihágásának következménye. Ennek értelmében Mészáros Lőrinc, Felcsút polgármestere és köre "többmilliós kártérítéssel gazdagodik és nemcsak a trafiknyitások, hanem a trafikok bezárásának is egyik fő nyertese lesz" - írta a képviselő.

A polgármester erre reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy nincs egyetlen trafikja sem.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.