szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Panjiva nevű cég szerint, mely az Egyesült Államokba importált gyermekjátékok monitorozásával foglalkozik, az importjátékok közül Barbie babából érkezett be a legtöbb az országba 2013 augusztusa és októbere között, ez pedig azt jelentheti, hogy a kedvelt baba eladásai – több rázós év után – újra megindulhatnak felfelé.

A Panjiva nevű cég szerint, mely az Egyesült Államokba importált gyermekjátékok monitorozásával foglalkozik, a az importjátékok közül Barbie babából érkezett be a legtöbb az országba 2013 augusztusa és októbere között, ez pedig azt jelentheti, hogy a kedvelt baba eladásai – több rázós év után – újra megindulhatnak felfelé, írja a MarketWatch. A babát gyártó Mattel 2013 harmadik negyedévét megelőző egy évben folyamatosan csökkenő eladásokról számolt be, ám az idei harmadik negyedévben 3 százalékkal bővült az eladott babák száma. A kereskedők "betárazása" a Barbie babából pedig azt sejteti, hogy ez a bővülés a negyedik negyedévben is folytatódhat.

A Barbie baba még 1959-ben jelent meg a polcokon, ám az azóta eltelt időszakban sokszor kellett szembenéznie a megjelenő konkurenciával, illetve azokkal a kritikákkal is, melyek szerint a baba nem realisztikus arányai nincsenek jó hatással a fiatal lányok önképére. Iparági szakértők szerint ugyanakkor a Mattelnek eddig mindig sikerült a kor igényeihez alakítani a babát, a Barbie baba az évek során például 40 nemzetiséget és 130 foglalkozást kapott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!