Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Medgyessy-kormány pénzügyminisztere szerint tartható a 3 százalékos hiánycél. László Csaba örül neki, hogy jövőre már nem változik az adórendszer.
Jó hír, hogy nem lesz jövőre érdemi változás az adózásban, a háromszázalékos hiány tartható. de fontos kérdéseket kell még hosszú távon megválaszolni – mondta László Csaba, a KPMG partnere, a Medgyessy-kormány volt pénzügyminisztere a Napi Gazdaságnak.
Az egykori tárcavezető a lap szerdai számában megjelent interjúban utóbbiak közé sorolta az oktatás, az egészségügy vagy a nyugdíj finanszírozásának kérdését.
Arról is beszélt, hogy bankot hazai tulajdonban tartani kockázatos is lehet, a félszázalékos növekedésből pedig még nem lehet dübörgésre következtetni.
Úgy vélte: bármi is történjen a nemzetközi gazdaságban, a túlélési ösztön és a sokkok elmaradása önmagában hozhat növekedést.
Arra a kérdésre, hogy lehet-e ezermilliárd forint áfát elcsalni, azt mondta: hatalmas a feketegazdaságnak az a része, amit az átlagember nem is gondol már annak, mert eszébe sem jut, hogy a villanyszerelőnek számlát kellene adnia. Hozzátette: ha azt feltételezzük, hogy minden szereplő minden ügylet után adna számlát, akkor az több lenne, mint ezermilliárd forint.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.