Nem tetszik a trafikhálózat a vidékiek több mint felének

A budapesti dohányosok hatvan százaléka elégedett a trafikok számával és elhelyezkedésével, a községekben élők ötvenöt százaléka viszont nem az. Mióta csak dohányboltokban árulnak itthon cigarettát ritkábban, de egyszerre nagyobb mennyiségben vásárolnak a vevők – derül ki a Budapesti Gazdasági Főiskola felmérésnek eredményeiből.

  • hvg.hu hvg.hu
Nem tetszik a trafikhálózat a vidékiek több mint felének

A dohányboltok kialakításával és felépítésével a válaszadók 38 százaléka teljesen, 33 százalékuk többé-kevésbé, 12 százalékuk kis mértékben volt elégedett. 17 százalékos volt az elégedetlenek aránya ennél a kérdésnél.

A dohányboltok számával és elhelyezkedésével a megkérdezett dohányosok 60 százaléka elégedett, 23 százaléka elégedetlenek volt. Ha a lakhely szerinti megoszlást nézték, akkor a vidéki dohányosok 55 százaléka elégedetlen, a fővárosiak több mint 60 százaléka pedig elégedett volt.

A hetente vagy annál ritkábban vásárolók körében az elégedettség 70 százalék körül mozog, míg a heti többször vásárlók esetében ez az arány 50 százalék alá esik vissza a dohányboltok elhelyezkedésével kapcsolatban. A naponta többször vásárlók 56 százaléka elégedetlen.

A válaszok alapján az átlagos vásárló hetente egyszer vagy többször, általában egyszerre egy doboz cigarettát vásárol. A magasabb jövedelemmel rendelkezők inkább hetente egy-egy alkalommal vásárolnak, míg az alacsonyabb keresetűek gyakrabban költenek dohánytermékre. A ritkábban vásárlók egy vásárlás alkalmával ugyanakkora mennyiségben költenek cigarettára, mint a náluk gyakrabban vásárlók, tehát kevesebbet dohányoznak elvileg.

A cigi után az alkoholos termékek a legkedveltebbek a trafikokban, ezután következnek az üdítők és a kávé – derül ki az adatokból.

A válaszadók 69 százaléka gondolta úgy, hogy a dohányboltokkal nem lehet huzamosabb ideig a fiatalkorú dohányzását visszaszorítani.

A felmérést tavaly szeptemberben és októberben készítették, 150 ember véleményét kérték ki interneten és telefonon, illetve volt, aki kérdőívet kapott.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.