Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A még mindig Giglio-szigeténél álló hajóroncs elvontatásának menetrendjéről tartott pénteken sajtótájékoztatót az olasz katasztrófavédelem vezetője a Costa Concordia tengerjáró tragédiájának hétfőn esedékes második évfordulója előtt.
Márciusra születik döntés arról, melyik olasz vagy külföldi kikötőbe vontatják el a megsemmisítésre ítélt óriási hajóroncsot. Júniusban pedig megkezdődik a Costa Concordia elszállítása a toszkán sziget partjaitól – mondta Franco Gabrielli.
A cél az, hogy a nyári idegenforgalmi főszezonra a hajóroncs eltűnjön Giglio vizeiről – tette hozzá Andrea Orlando olasz környezetvédelmi miniszter.
A katasztrófavédelem római székházában tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy eddig 12 kikötőtársaság jelentkezett a Costa Concordia roncsáért, Olaszországból Genova, Palermo, Civitavecchia és Piombino. Külföldről norvég, francia, török és kínai kikötők is jelentkeztek.
A miniszter hangsúlyozta, hogy legszívesebben olasz kézbe adnák a megbízatást, mivel a hajó darabokra szedése számos embernek adhat munkát, de a végső döntést a hajót üzemeltető Costa Crociere hajótársasággal közösen hozzák meg.
A 2012. január 13-án este zátonyra futott és megdőlt, majd tavaly szeptember 17-én egyenesbe állított tengerjáró stabilan áll. A vontatáshoz a következő hónapokban a hajótestre újabb óriás méretű tartályokat erősítenek, melyek már készen állnak a livornói kikötőben. A tartályokat a tervek szerint április közepétől kezdik felszerelni a hajóroncsra.
A levegővel teli tartályok fogják megemelni a jelenleg a tengerfenéken kiépített talapzaton ülő hajót, amelyet így tudnak majd a vízen elvontatni. Ha távolabbi kikötőbe vontatják, akkor a hajóroncsot először egy köztes kikötőig viszik el – magyarázta Gabrielli.
A hajózás történetében egyedülálló beavatkozásokról van szó – hangoztatta Michael Thamm, a Costa Crociere ügyvezető igazgatója. Hozzátette: szállítás nélkül a költségek eddig meghaladták a 600 millió eurót. Az olasz sajtó számításai szerint a hajóroncs feldarabolása további 500 millió euróba kerülhet.
Thamm a két évvel ezelőtti hajószerencsétlenség áldozatairól is megemlékezett. A sziklának ütközött Costa Concordián utazó 4229 személyből 32-en haltak meg, közöttük, Fehér Sándor hegedűművész.
A felelősöket kereső olasz bíróság műszaki szakértői január 23-án lépnek fel először a hajóroncsra a parancsnoki fedélzeten levő számítógépek és műszaki berendezések helyszíni ellenőrzésére. Ezeket ugyanis eddig még senki se látta, mivel a hajónak ez a része szeptemberig a tenger alatt volt.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Szabó Zoltán és gyerekkori barátja a nyolcvanas években hidegvérrel ölt meg egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből végül csak tíz évet ült le, mert a kigyulladt szegedi bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán fura körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.