Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Két éven belül Magyarországról irányítják a Rail Cargo Group teljes Ausztrián és Magyarországon kívüli irányvonat-szolgáltatását – írta pénteki számában a Világgazdaság Kovács Imrére, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnökére hivatkozva.
Az idén pozíciói megerősítésén dolgozik a hazai vasúti áruszállítás 75-80 százalékát ellenőrző zrt., miután tavaly nagyjából hozta a tervezett eredményeket, és túljutott a többéves reorganizáción.
Kovács Imre szerint tavaly az osztrák anyavállalat tevékenységét, a főként nemzetközi irányvonatokat közlekedtető regionális leányvállalatán, a Rail Cargo Carrieren (RCC) keresztül kiterjesztették Délkelet-Európára. A magyar szakemberek által Budapestről irányított RCC-nek már van romániai, bulgáriai és szlovákiai érdekeltsége, a horvátországi most várja az ottani vasútvállalati engedélyt.
Az igazgatóság elnöke úgy vélte: ezeket az eredményeket ismerte el a tulajdonos azzal, hogy a leányvállalat központja Budapesten van. Hozzátette: hamarosan ide kerül a ma még ausztriai ellenőrzésű szlovéniai irányvonat-leányvállalat, két éven belül pedig innen irányítják a Rail Cargo Group teljes Ausztrián és Magyarországon kívüli irányvonat-szolgáltatását.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.