szerző:
Ember Zoltán
Tetszett a cikk?

Az AXA Bank saját fejlesztésű alkalmazásával bárkinek lehet pénzt küldeni a mobiljára úgy, hogy a fogadó félnek nem kell okostelefon. A tesztüzem után májustól lehet igénybe venni az magyar piacon egyedülálló banki szolgáltatást.

Az Axa Bank alkalmazása az egyszerűségen alapul – kezdte Orlovácz Péter, a bank e-business vezetője. A fejlesztés során az ügyfélfelmérés alapján nem arra törekedtek, hogy az alkalmazás univerzális svájci bicskaként mindenre megoldást kínáljon, hanem arra, hogy a leggyakrabban használt öt funkció megbízhatóan működjön. Ezek a funkciók a következők: számlatörténet, átutalás, átvezetés, bankkártya limit módosítása, ügyfélszolgálattal történő e-kommunikáció.

A fejlesztés célja az volt, hogy a felhasználó a regisztráció után legfeljebb két lépcsőben, egyetlen, három számjegyű azonosítóval teljes körűen tudja használni tudja az alkalmazást. A regisztráció újdonsága, hogy telefonhoz (IMEI-számhoz) kötött, tehát nincs szükség személyes ügyfélszolgálatra vagy a három nappal később, postán kiküldött PIN-kódra az azonosításhoz. Elegendő pusztán a mobilszám megadása, és az ingyenes alkalmazás letöltése. A rendszer hat számjegyet generál, amelyből az alkalmazás hármat kér be, majd egy ellenőrző SMS bepötyögése után jöhet a három számjegyű ePIN kód kiválasztása. A sikeres regisztráció után az alkalmazás összes funkciója ezzel a három számjegyű azonosítóval használható. Nincs szükség többkörös azonosításra, fizikai tokenre, vagy az alkalmazásból történő ki és belépésre. A bankkártya limitet például azonnal, menet közben lehet módosítani a mobilról.

Futárszolgálat szállítja ki a szerződést

Az alkalmazás egyik újdonsága, hogy bárkinek tudunk pénzt utalni, akinek ismerjük a mobilszámát. A fogadó félnek nem kell okostelefonnal rendelkeznie, mivel őt a bank sms-tben értesíti, hogy valaki pénzt akar neki utalni. Ha ezt elfogadja, regisztrálnia kell a bankszámlaszámát az sms-ben megadott weboldalon, és máris utalnak neki. Ezzel kapcsolatban azonban a fejlesztők nem várt nehézségekbe ütköztek – hangzott el a beszélgetésen. Magyarországon a banki jóváírás szabályai ugyanis nagyon szigorúak. „A pénzintézeti törvény szerint az átutalásnak egy napon belül kell teljesülnie, különben a banknak vissza kell fizetnie a pénzt a forrásszámlára” – mondta Kovács András, az Axa Bank online bankolásért felelős igazgatója, aki elmondta: a mobilszámra történő átutalás problémáját végül a Magyar Nemzeti Bank munkatársaival közösen sikerült megoldaniuk.

Az MNB-vel együtt végül azt találták ki, hogy az Axa egy nemzetközi futárszolgálattal kiszállítja az ügyfélnek a kitöltött szerződést, amit csak alá kell írnia. Így nem kell személyesen elmennie, és sorba állnia egy fiókban ahhoz, hogy számlát tudjon nyitni. A visszautalási kötelezettséget pedig a gördülő átutalásnak nevezett megoldással kerülték meg, semmi nem tiltja ugyanis, hogy a megbízó fél úgy rendelkezzen, hogy sikertelenség esetén a bank másnap ismét próbálkozzon.

Mobilra utaznak

A mobilalkalmazás az Android, iOS vagy Windows Phone piactereinek bármelyikéről ingyenesen letölthető lesz, és használatáért a bank nem számít fel külön díjat, az átutalás díja pedig ugyanannyi, mintha az ügyfél az internet-bankon keresztül indítaná azt.

A sajtóbeszélgetésen elhangzott: a bank a jövőben olyan innovatív dolgokat tervez, mint például a személyi okmányok lefényképezésével történő és az azonnali számlanyitás vagy a mobillal ATM-ből történő készpénzfelvétel. „Továbbá szeretnénk a nemzetközi utalások 5-10 százalékos banki díját fél százalékra szorítani, az átváltási veszteséggel együtt” – mondta Kovács András. Mindez beleillik az Axa stratégiájába: kis bankként – jelenleg a lakossági piac 2-3 százalékát fedik le, míg hiteloldalon 8-10 százalékos részesedésük van – elsősorban az interneten, e-kommunikációban, illetve személyesen 8 régióközpontjában kínálják szolgáltatásaikat a lakosság és a vállalkozások számára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!