Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Komoly hatással van Ukrajna légiközlekedésére a krími válság, több légitársaság is csökkenti járatai számát, egyesek bizonyos városokból egyelőre nem is indítanak járatokat. Az orosz kormány mindeközben azon fáradozik, hogy a Krímnek saját légitársaságot gründoljon.
Komoly negatív hatással van Ukrajna légiközlekedésére a krími válság – írja a Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja, a Beyondbrics. Több légitársaság is csökkenti, "optimalizálja" járatainak hálózatát és számát.
A Wizz Air Ukraine például a kelet-ukrajnai Donyeckből egyelőre nem indít járatokat, helyette inkább a nyugat-ukrajnai Lvivből közlekedtet járatokat. Az ukrajnai légi személyforgalom 60 százalékáért felelős Ukraine International Airlines (UIA) mindeközben közölte, hogy a társadalmi-politikai krízis következtében csökkent az Ukrajnából, illetve az országba irányuló utasforgalom. Az ukrán hatóságok eközben megtiltották a helyi és nemzetközi fuvarozóknak, hogy a Krímbe repüljenek.
Az orosz kormány ezzel párhuzamosan a már általuk az ország részének tekintett Krímnek saját regionális légitársaságot gründolnának. A regionális légitársaság posztjának elnyerésére a moszkvai Red Wings, illetve a csecsen kormány érdekeltségi körébe tartozó Gronzy Avia lehet esélyes. Dimitrij Medvegyev orosz kormányfő mindeközben azt is szeretné elérni, hogy a krími repülőjegyek kerüljenek kevesebbe a mostani áraknál.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Már érthető, miért rendeltek 3000 darab új, kínainak tűnő nyomkövetős okosórát a hatóságok, miközben ennek csak alig több mint a harmada van használatban raboknál és bűnügyi felügyelet alatt állóknál. Az eszköz pontossága mellett az is kérdés, van-e jogalap távol tartani azokat, akiket veszélyesnek ítéltek a védett személyekre nézve.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el vagy távoznak.
15–9-re nyertek a mieink.
Már így is Magyarországé az elmúlt 10 év legdurvább drágulása az EU-ban.