Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A munkálatok során teljesen átépítik a 6,4 kilométer hosszú pályát a hozzá tartozó felsővezetékkel, biztosítóberendezéssel, valamint útátjárókkal együtt, építenek egy új Tisza-hidat, öt ártéri hidat felújítanak, és korszerűsítik a Zagyva-hidat. A kivitelezést a Közgép, a STRABAG és a Swietelsky alkotta Tisza-2013 Konzorcium végzi.
A nemzeti vasúti törzshálózat 100-as fővonala korszerűsítésének részeként a héten megkezdődik a Szolnok és Szajol közötti vonalszakasz megújítása – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A 2015 decemberében befejeződő beruházás nettó értéke 20,6 milliárd forint. A Szolnok-Szajol vasúti vonalszakasz felújítása az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében uniós források felhasználásával valósul meg.
A munkálatok során teljesen átépítik a 6,4 kilométer hosszú pályát a hozzá tartozó felsővezetékkel, biztosítóberendezéssel, valamint útátjárókkal együtt, építenek egy új Tisza-hidat, öt ártéri hidat felújítanak, és korszerűsítik a Zagyva-hidat.
A naponta átlagosan 200 vasúti szerelvénnyel terhelt vonalszakasz az árvizek által jelentősen veszélyeztetett területen halad, ezért érvényesíteni kell a védelmi szempontokat. Szajolnál a pálya mindkét oldalán új árvízvédelmi földgátat építenek 450 méter hosszan, hogy megakadályozzák az árvíz bejutását Szajol állomásra.
A Zagyva-hidat helyben újítják fel, míg az új 200 méter hosszú Tisza-híd 2 egyvágányú mederszerkezetből és a felújított csatlakozó ártéri hidakból áll majd. A meglévő hidak és az új híd is térvilágítást kap.
A tervek szerint több mint 8600 négyzetméter zajárnyékoló falat építenek, amely Szolnok Tallinn városrészét védi majd a zajtól. A vasúton a felújítása és az ETCS 2 típusú vonatbefolyásoló rendszer kiépítése után a pályasebesség óránként 160 kilométerre emelhető.
A kivitelezést a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., a STRABAG Vasútépítő Kft. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta Tisza-2013 Konzorcium végzi.
A kivitelezés alatt a közlekedés többnyire fél pályán zajlik majd, 2014. október 5. és október 11. között azonban az új Tisza-híd beemelése miatt teljes vágányzár lesz.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.