Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az EU útjain cirkáló kamionok és teherautók 20 százaléka üresen, rakomány nélkül közlekedik, indokolatlanul terhelve ezzel az utakat, hozzájárulva a dugók kialakulásához és szennyezve a környezetet.
Szellemkamionok róják Európa útjait: a teherautók 20 százaléka üresen, rakomány nélkül közlekedik. Az Európai Bizottság a tagállamok belföldi fuvarozási piacain meglévő korlátozások fokozatos lebontásában látja a megoldást – írja a Bruxinfo. Egy új jogszabály előterjesztése már a következő novemberben hivatalba lépő Európai Bizottság dolga lesz.
A közúti teherfuvarozás számára elvesztegetett évtized az elmúlt tíz év a Bruxinfónak nyilatkozó uniós források szerint. A fuvarozást súlyosan visszavetette a gazdasági válság, annyira, hogy a közúti árufuvarozás volumene csak 2014-ben érheti el a 2004-es szintet.
A portál szerint az Európai Bizottság hétfőn napvilágra kerülő jelentésében rámutat, hogy a 2009-ben elfogadott közúti közlekedési csomag számos szempontból nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Többek között azért nem, mert nem járult hozzá a belső közlekedési piac egységesedéséhez. Siim Kallas illetékes biztos szerint a tanulság, hogy világosabb és egyszerűbb szabályokkal kell elősegíteni a végrehajtást.
Emellett a tagállamok többségében elharapózott a protekcionizmus, nyitás helyett elkezdtek a más tagállambeli fuvarozókat korlátozó intézkedéseket hozni. A tagállamok a külföldiek versenyétől tartó befolyásos hazai teherfuvarozó lobbi nyomására eddig erősen korlátozták a belföldi piacnyitást.
A fejlettebb nyugat-európai országokban a közhiedelmek szerint alacsony bérért dolgozó keleti fuvarozók és sofőrök dömpingjétől tartanak.
A választóvonalak egyébként is egyre kevésbé húzódnak Nyugat és Kelet, vagy régi és új tagállamok között. Sok dán teherfuvarozó például a szomszédos Németországban nyit telephelyet és az ottani kedvezőbb költségstruktúrát kihasználva versenyelőnybe kerül a dániai székhelyű fuvarozókkal szemben. Emiatt a dán hatóságok már panaszt emeltek Brüsszelben. Szlovákiának pedig azok a belga fuvarozó cégek okoznak komoly fejtörést, amelyeknek a jelenléte csak egy postafiókra korlátozódik. A vonatkozó uniós szabályok ugyanakkor stabil és tényleges tartózkodáshoz kötik a letelepedési jogot, amit az ilyen postafiók-cégek nyilvánvalóan megsértenek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Érdemi megtakarítást lehet elérni megfizethető, régi ingatlanban is alkalmazható okoseszközökkel. A csúcs a mindent integráló rendszer, bár ez inkább új otthonoknál célszerűbb.