Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összesen hárommillió forintos bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank az Astra Biztosító fióktelepére. A büntetést azzal indokolták, hogy valótlan információk közlésével korlátozta a fogyasztókat a telefaxon történő panaszok megtételében.
A jegybank 2013. november 6-án hivatalból indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare Astra S.A. Biztosító itthoni fiókjánál, miután az a honlapján bejelentette, hogy telefax elérhetőségei „2013. november 1-jével megszüntetésre kerülnek”.
A jegybank a vizsgálat indítása után két nappal már ideiglenes intézkedést elrendelő végzésében kötelezte a fióktelepet, hogy tegye újra lehetővé a panaszok fogadását faxon is.
A jegybank vizsgálata szerint a fióktelep honlapján 2013. október 30-a és november 20-a között olvasható tájékoztatások azt az üzenetet közvetítették a fogyasztóknak, hogy a továbbiakban nincs lehetőségük írásbeli panaszaik telefaxos továbbítására. Eközben a honlap panaszkezelési ügyfél-tájékoztatójában, illetve a fióktelep kapcsolatait megadó menüpontjában egy már nem létező, megszüntetett faxszám szerepelt.
A fióktelep egyébként mégis működtetett egy másik faxszámot, amelyen lehetőség volt a panaszok megtételére, de az ügyfeleket erről nem tájékoztatták.
A fióktelep azzal, hogy valótlan információkat közölt a telefaxos panaszközlés lehetőségéről, korlátozta a fogyasztókat panasztételi joguk gyakorlásában – olvasható a jegybank közleményében.
Az MNB a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a fióktelepre, és kötelezte a jogszabályi rendelkezések betartására.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.