Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Más kormányok meg tudtak egyezni Brüsszellel a légitársaságaik megmentéséről, a Malévot viszont hagyták bedőlni. Igaz az is, hogy a brüsszeli hozzáállás az állami támogatásokhoz a magyar légitársaság bedőlése után változott meg.
A régióban sokan okultak a Malév rossz példáján és ki tudtak egyezni Brüsszellel: a szomszéd országok megtalálták a módját annak, hogy hogyan lehet az Európai Bizottsággal engedélyeztetni a légitársaságuknak nyújtott állami támogatásukat - mondta a Napi.hu-nak adott interjúban Bognár András, a londoni ICF SH&E légiközlekedési tanácsadója. A globális tanácsadó cég szabályozói, műszaki, pénzügyi és kereskedelmi tanácsadást nyújt légitársaságoknak, reptereknek, pénzintézeteknek, repülőgép gyártóknak, és például az Egyesült Államok egyes hatóságainak is. Van irodájuk Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, Európában, Kínában, Ázsiában és Afrikában.
Másrészt az is közrejátszott, hogy a bajba került légitársaságokkal kapcsolatos brüsszeli eljárás később alakult ki, mint hogy a Malév összeomlott. Így a lengyel LOT-nak, a szlovén Adria Airways-nek már nem kell visszafizetnie az állami támogatásokat.
Budapest nem lesz központ
A szakértő szerint Budapest sosem volt igazán jelentős szereplő a légi közlekedésben és fapados csomópont is csak nehezen lehet valamikor, és úgy véli, sosem nyitják újra a bezárt ferihegyi egyes terminált. A forgalom méretét tekintve Bécs már több évtizede leelőzte Budapestet, Prága pedig a 90-es évek végétől kezdett túlnőni rajta.
A kérdésre, hogy a Wizz Airnek hogyan sikerült eredményesebben működni, mint a Malévnek, a szakértő azt mondta, a Wizz Air versenyképesebb, mint a Malév. Másrészt a Wizz Air nem szerezte meg a Malév által használt összes repülési jogot. Csak azokra pályázott, amelyknél üzleti potenciált látott – emelte ki a szakértő. Például a Budapest-Tirana repülési jog ma is kihasználatlan, pedig a Malév sok éven át üzemeltette ezt a járatot. Harmadrészt pedig a Malév sem használta ki Magyarország összes repülési jogát.
A kormány viszont nem tett le arról, hogy egy nemzeti légitársaság erősíthetné Magyarország, Budapest és a ferihegyi repülőtér regionális központi szerepét, ezért a kabinet egy kisebbségi állami tulajdonú cégnek örülne. Bognár András szerint azonban a legtöbb nyilatkozat csak arra szolgál, hogy a Malévért epekedő közönséget csitítgassa. Komoly magánbefektetők eddig nem nagyon láttak fantáziát egy budapesti székhelyű légitársaságban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.