Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Csaknem egy évtized után ismét vasúton kapott kerozinszállítmányt a Ferihegyi repülőtér – közölte a Budapest Airport. A repülőtér 180 millió forintért újíttatta fel az iparvágányt, hogy az ellátásbiztonság növelése érdekében a meglévő üzemanyagvezeték mellett alternatív beszerzési útvonalat biztosítson.
A Budapest Airport a repülőtér kerozinbeszállítójával, a Mollal, a Rail Cargo Hungariával és a MÁV-al közösen sikeresen tesztelte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új, vasúti üzemanyag-ellátási infrastruktúráját – írta közleményében a repteret üzemeltető társaság.
Az első, kilenc tartályvagonból álló szerelvény mintegy 500 tonna Jet A-1 típusú repülőgép-üzemanyagot szállított a repülőtér területén a közelmúltban megépített vasúti lefejtő állomásra.
A szerelvény a C porta közelében tegnap este gurult be a repülőtér területére a helyi vasútvonalról leágazó iparvágányon. Erre legutóbb az ezredforduló táján volt példa, amikor még fűtőolaj-szállítmányok érkeztek a repülőtérre vasúton.
Ezúttal a szerelvény repülőgép-üzemanyagot szállított a Mol százhalombattai finomítójából. A Budapest Airport az elmúlt hónapokban felújíttatta a mintegy két kilométer hosszúságú repülőtéri iparvágányt, amely immáron a Vamag-Elit Kft. által újonnan megépített vasúti üzemanyag-lefejtő állomáshoz vezet.
A Budapest Airport üzemanyag-kiszolgáló leányvállalata, a lefejtőállomást üzemeltető RÜK Kft. szakembereinek, illetve a vasúti társaságok munkavállalóinak hathatós támogatásával először hat tartálykocsiból az üzemanyagot még az este folyamán sikeresen átfejtették, a maradékot pedig ma hajnalban fejtették át.
A repülőtér területén két hatalmas, egyenként mintegy 4000 tonna kapacitású üzemanyagtartály található, ezekben a légi járművekbe szánt kerozint tárolják. A RÜK üzemanyagtelepe akár két hétre is elegendő mennyiségű sugárhajtómű-tüzelőanyag tárolására képes. A kerozin általában csővezetéken érkezik a százhalombattai Mol-finomítóból a repülőtérre.
„600 ezer eurós, azaz mintegy 180 millió forintos beruházás révén építtettük meg az új vasúti lefejtőállomást, illetve felújítottuk a repülőtéri iparvágányt és a kapcsolódó berendezéseket. A beruházás célja, hogy növeljük a repülőtér üzemanyag-ellátásának biztonságát” – közölte Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.
„A repülőtér üzemanyag-ellátása általában a százhalombattai finomítótól a repülőtérig lefektetett üzemanyag-vezetéken történik. Ez hatékony, jól működő megoldás. Nekünk azonban minden lehetőségre, sőt, a nehezen elképzelhető eshetőségekre is fel kell készülnünk. Ezért fontos volt számunkra, hogy legyen egy másik, független üzemanyag-ellátási útvonalunk is. A tesztüzem rendben zajlott, az új infrastruktúra kiválóan működik. Ezáltal újabb fontos lépést tettünk a repülőtér biztonságosabb működtetése érdekében" – tette hozzá.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.