szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Bizottság egyelőre vizsgálja a reklámadót, és még nem tudni, tesznek-e bármilyen lépést az ügyben. Neelie Kroes uniós biztos szóvivője azt nem tudta megerősíteni, hogy a bizottság bárkitől kapott volna írásos panaszt az új adónemmel kapcsolatosan, de az biztos, hogy Brüsszelt aggasztja, hogy az új adó milyen hatással lehet a média szabadságára Magyarországon.

Az Európai Bizottság vizsgálja a reklámadóról a héten elfogadott jogszabály tartalmát, de egyelőre korai volna eldönteni, tehet-e vagy tesz-e majd Brüsszel bármilyen lépést a kérdésben – közölte pénteken Ryan Heath, a digitális területért felelős uniós biztos, Neelie Kroes szóvivője.

Heath világossá tette, nem tudja megerősíteni, hogy a bizottság bárkitől kapott volna írásos panaszt az új adónemmel kapcsolatosan, ám az kijelenthető, hogy a brüsszeli testületet aggasztja, hogy az új adó milyen hatással lehet a média szabadságára Magyarországon.

Szerdán az Együtt-PM-es Szigetvári Viktor párttársával, Karácsony Gergellyel az Európai Bizottsághoz fordul panasszal, mert megítélésük szerint a reklámadó ellentétes az Európai Unió adóra vonatkozó szabályaival, mert "a Fideszhez köthető oligarchák kedvezményezetti státuszt kapnak".

Csütörtökön a főleg jelentős európai lapkiadókat tömörítő Európai Kiadók Tanácsa és a Kereskedelmi Televíziók Szövetsége is jelezte, hogy kifogásolja az új adót, és panaszával az uniós intézményekhez fordul.

Pénteken az RTL Csoport hozta nyilvánosságra a törvény szerdai elfogadásának napján Áder Jánosnak írt levelét, melyben azt kérik: az államfő ne írja alá és ne hirdesse ki a törvényt, mert az sérti a sajtószabadságot és a versenysemlegességet, valamit ellehetetleníti a versenyszerűen nyereséges működést a magyar médiapiacon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!