szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az elmúlt egy hónapban 58-ról 66 százalékra nőtt az új adónem bevezetése mellett állók tábora – derült ki a Századvég Alapítvány ezer fő megkérdezésével elvégzett felméréséből.

A Századvég Alapítvány által készített közvélemény-kutatások szerint a véleményt formáló lakosok 66 százaléka egyetért a reklámadó bevezetésével, és az elmúlt egy hónapban nőtt az új adónem bevezetése mellett állók tábora – közölte az alapítvány szerdán.

A Századvég Alapítvány júniusban három hullámban végzett gyors közvélemény-kutatásokat a felnőtt magyar lakosság körében a reklámadó bevezetésével kapcsolatban – írták. 

Az eredmények tanúsága szerint az elmúlt egy hónapban egyértelműen nőtt azok aránya, akik hallottak arról, hogy a kormány a reklámadó bevezetését tervezte, az Országgyűlés pedig megszavazta az új adónemről szóló javaslatot. A legfrissebb kutatás szerint a lakosság 95 százaléka ismeri a reklámadó ügyét – összegezték a kutatások eredményét. 

A közleményhez csatolt részletes eredményekből kitűnik, hogy az első júniusi felmérésben a válaszadók 88 százaléka, a másodikban a 92 százaléka, a harmadikban pedig 95 százaléka mondta azt, hogy hallott a reklámadó bevezetésének tervéről, illetve arról, hogy az Országgyűlés megszavazta a törvényt. 

A Századvég közleménye szerint a kutatásokból kiderült az is, hogy a többségi támogatottság stabil, azaz mindhárom kutatás alapján elmondható, hogy a véleményt formáló lakosok többsége egyetért a reklámadó bevezetésével. 

Emellett az is látszik, hogy az elmúlt egy hónapban szignifikánsan nőtt az új adónem bevezetése mellett állók tábora, jelenleg a támogatók aránya 66 százalék – írták. A sajtóközleményhez mellékelt részletes adatokból kitűnik: az első felmérésben a válaszadók 58 százaléka, a másodikban 60 százaléka, a harmadikban pedig 66 százaléka mondta azt, hogy "inkább egyetért" a reklámadó bevezetésével. 

A Századvég június 6. és 23. között végezte a telefonos, kérdőíves közvélemény-kutatásokat, amelynek során kutatásonként ezer, véletlenszerűen kiválasztott felnőttet kérdeztek meg. Az elemzésben közölt adatok plusz-mínusz legfeljebb 3,2 százalékponttal térhetnek el a mintavételből fakadóan attól az eredménytől, amelyet az ország összes felnőtt lakosának megkérdezése eredményezett volna – írták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!