Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az átlagosnál nagyobb mértékű áremelkedést mértek Szerbiában májusban – számolt be róla vasárnap a vajdasági média.
A Vajdaság Ma című újvidéki hírportál a szerbiai kereskedelmi minisztérium elemzésére hivatkozva azt írta: 0,2-6,1 százalékos áremelkedést jegyeztek fel a hús, a hal, a tej, a sajt, a tojás, a gyümölcs, a bor, a ruházat, a lábbeli, továbbá az ingatlankarbantartási, vízellátási és egyes kommunális szolgáltatások esetében.
Emellett megugrott a padlóburkolók, a szőnyegek, a bútorok, valamint a műszaki cikkek ára is, illetve többet kellett fizetni a szórakoztató és kulturális tartalmakért. A szabadkai Pannon RTV is beszámolt a fenti adatokról, kiegészítve azzal az információval, hogy a szerbiai átlagfizetés nem tudja fedezni egy háromtagú család alapvető havi szükségleteit. A hivatalos statisztikák szerint mintegy másfél-két átlagos havi bérre van szükség ahhoz, hogy lefedjék a havi fogyasztói kosarat” - írták honlapjukon.
A szerbiai lakosok a legtöbb pénz élelmiszerre költik, sokan inkább kevésbé jó minőségű árut vásárolnak, hogy ki tudjanak jönni jövedelmükből. A szerbiai minimálbér két éve nem emelkedett, a régióban ez az egyik legalacsonyabb. Az országban a lakosság egyharmada él mindössze 62 ezer forintnak megfelelő összegből. Míg az átlagfizetés körülbelül 44 ezer dinár (118 ezer forint), addig az átlagos fogyasztói kosár ennek másfélszeresét, mintegy 65 ezer dinárt (174 ezer forint) tesz ki.
Az alacsony fizetések mellett az országban óriási problémát jelent a több mint 20 százalékos munkanélküliség is.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.