Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az orosz kormány eladja a Seremetyevo Nemzetközi Repülőtér teljes állami részesedését, a 83,04 százalékos állami tulajdonhányad értékesítésében a Deutsche Bank segédkezhet a vagyonügynökség által a napokban kiírt pályázat szerint.
Az orosz kormány már évekkel ezelőtt elhatározta számos állami cég részbeni, vagy teljes eladását, hogy ezzel is mérsékeljék a költségvetés hiányát. A kormány tavaly április végén hagyta jóvá legújabb privatizációs tervét, amely a részvénycsomagok eladásából 1700 milliárd rubel (csaknem 11 ezer milliárd forint) bevételt irányzott elő 2016-ig.
Olga Gyergunova, az orosz állami vagyonügynökség vezetője még márciusban azt mondta, hogy az idén tervezik részben magánosítani egyebek között az Aeroflot légiközlekedési céget, a Szovkomflot kereskedelmi hajózási társaságot, és az olajipari Rosznyefty vállalatot.
Egyelőre nem látott napvilágot hivatalos közlés arról, hogy a nemzetközi repülőtér állami részesedését mikor értékesítik és milyen formában, de az már igen, hogy a repülőtér 8,9 százaléka továbbra is az Aeroflot orosz légitársaságé, további mintegy 9 százaléka két orosz banké marad.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.