Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Országos civil hálót kialakítását kezdeményezi a pénzügyi fogyasztói tudatosság növelése és a fogyasztói jogérvényesítés elősegítése érdekében az MNB. Ennek keretében a jegybank idén 77,5 millió forintnyi pályázati összeggel támogatja a pénzügyi fogyasztóvédelmet erősítő civil szervezetek projektjeit.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi fogyasztóvédelmi civil hálót alakít ki, amelynek keretében – a lakosság széles körének elérése érdekében – az ország egész területén támogatni kívánja a fogyasztói tudatosság növeléséért, a jogérvényesítés elősegítéséért, valamint a pénzügyi kultúra fejlesztéséért dolgozó civil szervezeteket – közölte az MNB szerdán.
A célok elérése érdekében 2014. július 15-én pályázatot írt ki a (például egyesületi, alapítványi formában működő), saját költségvetéssel és nyilvántartott tagsággal rendelkező, az elmúlt 3-5 évben aktívan a fogyasztóvédelemben tevékenykedett nonprofit szervezetek részére az e célokkal összefüggő projektek megvalósítására.
A 2014. évi pályázati keretösszeg 77,544 millió forint. Egy civil szervezetnek lehetősége van akár két projekttel is pályázni, ám összességében egy nonprofit intézmény legfeljebb 17,5 millió forint támogatásban részesülhet. A vissza nem térítendő támogatási összeg akár a projekt teljes költségét fedezheti, de például működési kiadásokra, bérekre nem fordítható. A támogatási kérelmeket augusztus 14-én 16 óráig lehet benyújtani. A támogatásokat a jegybank legkésőbb december 31-ig fizeti ki, míg a civil szervezetek 2015. június 30-ig tájékoztatják az MNB-t a megvalósult projektről és a támogatás pénzügyi felhasználásáról.
A beérkezett pályázatokról egy szakmai testület javaslata alapján a MNB Igazgatósága dönt a pályázati kiírásban (felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/civilhalo) foglaltak alapján. A jegybank a pályázatot a következő években is meghirdeti.
A pályázati témakörök:
1. A fogyasztók pénzügyi jogérvényesítését elősegítő és támogató független szakmai tevékenység;
2. Pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató információs rendszer kialakítása és működtetése;
3. A tudatos pénzügyi fogyasztói magatartás elősegítése és a fogyasztók tájékozottságának javítása érdekében pénzügyi fogyasztóvédelmi oktatások és tájékoztatók szervezése, lebonyolítása;
4. A hátrányos helyzetű társadalmi rétegek pénzügyi tudatosságának növelése.
Civil fórumot is szerveztek
Az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja idén májusban hozta létre a civil szféra és a jegybank pénzügyi fogyasztóvédelmi kérdéseiről egyeztető, rendszeresen ülésező Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Civil Fórumot. Azt nem találtuk az MNB honlapján, hogy mely civil szervezetek vesznek részt a havi összejöveteleken.
Ez az a központ, amit februárig Doubravszky György vezetett. Dubravszky Matolcsy György bizalmi emberének számított, korábban nemzetgazdasági minisztersége idején nevezték ki pénzügyi ombudsmannak. Miután Varga Mihály lett a nemzetgazdasági miniszter, leváltották, és Dubravszky átkerült a jegybankba a fogyasztóvédelmi központ vezetőjének, de februárban onnan is leváltották.
Feladatait azóta ideiglenes jelleggel Freisleben Vilmos, az MNB felügyeleti területén működő fogyasztóvédelmi igazgatója látja el egy sajtóértesülés szerint.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Bemutatjuk Lastovót, ahol nem csak a föld felett, hanem alatta is lehet túrázni.
Lapunk korábbi moszkvai tudósítóját Kacskovics Mihály Béla kérdezte.