Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Több mint 10 százalékkal zuhantak a görög vállalkozásoknál átlagban a fizetések 2013-ban, egyes szektorokban ugyanakkor még ennél is nagyobb volt a csökkenés.
Jelentősen zuhantak tavaly a görög vállalkozásoknál a bérek – írja a Kathimerini görög lap angol nyelvű kiadása. A lap által ismertetett gyűjtés, melyet az IKA szervezet végzett el, értelmében több mint 10 százalékkal csökkentek átlagban a görög cégeknél a bérek 2013-ban. Voltak ugynakkor olyan szektorok, ahol még ennél is nagyobb volt a lejtmenet: az építőiparban 15 százalékkal kevesebb fizetésre számíthattak tavaly az ott dolgozók. Az átlagos napi bér 54 euró volt a teljes munkaidőben dolgozóknál, míg a havi bér a gyűjtés szerint 2013-ban 1265 euró volt.
A kutatás azt is kimutatta, hogy minél kisebb egy vállalkozás, annál inkább alacsonyabbak az ott dolgozók bérei. A 10 főnél kevesebbet foglalkoztató vállalkozásoknál a teljes munkaidőben dolgozók átlagos napi bére a nagyvállaloknál dolgozóéknak csak mintegy 63 százaléka, míg a havi béreknél 60 százalékos ez az arány. A teljes munkaidőben dolgozó nők általában a férfiak fizetésének 84 százalékát kapják, a részmunkaidősöknél 95 százalék ez az arány.
A lap megjegyzi, hogy a kis- és nagykereskedelemben dolgoztak a legtöbben Görögországban, az összes munkavállaló 21 százalékának adott munkát ez a két szektor. A két ágazatot az ipar követi majdnem 15 százalékkal, ezek után pedig a turizmus jön kicsivel kevesebb mint 11 százalékkal. Görögországban mellesleg rekordmagas szinten, 27 százalékon áll a munkanélküliségi mutató.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.