Három Mercedest ér az Apple – vagy 27 Huaweit

A friss Global Brands-jelentés sok újdonságot nem hozott az élen, de a Top100-as listán annál inkább. Tudta, hogy az Apple értékéből majdnem kijön két Microsoft? És hogy négy Amazon, illetve majdnem tíz McDonald's?

  • hvg.hu hvg.hu
Három Mercedest ér az Apple – vagy 27 Huaweit

Az Apple második éve áll az Interbrand toplistájának élén, és azzal, hogy 119 milliárd dollárt nyom a képzeletbeli Global Brands mérlegen, 21 százalékos növekedést ért el egy év alatt, tehát a cég azt is cáfolja, hogy ne volna képes tovább növekedni.

A Global Brands-jelentést illetően a top 10-ben egyébként már hagyományos, hogy IT-túlsúly alakult ki; az ezüstöt érő Google-t (107,4 milliárd dollár) ugyan a Coca-Cola követi (82 milliárd dollár) – szemben a Pepsivel, mely csak 24. a listán a maga 19,12 milliárd dolláros értékével –, de a top 10-ben ott van még az IBM (72 milliárd dollár), a Microsoft (61 milliárd dollár) és a Samsung (45 milliárd dollár) is. Érdemes megemlíteni, hogy a kínai Huawei az idén került fel először e listára, és bár a 4,313 milliárdos mérete a mezőnyben most csupán a 94. helyre volt elegendő, a cég évek óta elképesztő sebességgel hízik.

http://www.bestglobalbrands.com/

A listán a Toyota csak a nyolcadik (42,3 milliárd dollár), a Mercedes pedig a tizedik (34,3 milliárd dollár), közéjük "férkőzött be" a McDonald’s (42,2 milliárd dollár). A listán feltűnő, hogy ugyan a Facebook milyen óriásit ugrott (86%) előre, de miközben az Amazon is a legdinamikusabban növekvő értékű cégek közé tartozik a maga 25 százalékával, e sorba több nagy autógyártó is bekerült; a Volkswagen (23%), az Audi (27%), a Honda (17%), a Ford (18%) és a Nissan (23%) is.

A divatmárkák közt a világelsőség is csak a 19. helyre volt elég  (Louis Vuitton – 22,5 milliárd dollár), de a H&M a 21., a Zara a 36., a Gucci pedig csak a 41. helyre került.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek