Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) "nem emel kifogást" az Uber közösségi taxiszolgáltatás ellen, ha az teljesíti a hagyományos taxizásra érvényes szabályokat.
Máris közzétette az NFM, mihez kell tartania magát a taxisok rémálmának tekintett közösségi taxiszolgáltatásnak, az Ubernek.
A minisztérium hétfői közleményében felidézte, hogy a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető. Hozzátették, hogy ezen túl a rendeleti szintű jogszabályok szigorú követelményeket határoznak meg a taxis vállalkozásokra, a járművezetőkre és a járművekre is.
Az Ubernek is teljesítenie kell a taxizásra előírt jogszabályi követelményeket - írták.
A tárca úgy fogalmazott, "nem emel kifogást az Uber, mint fuvarszervezési megoldás ellen, ha annak működése során a hagyományos taxis szolgáltatóktól is elvárt jogszabályi feltételek hiánytalanul teljesülnek. Ebben az esetben ugyanis az új szolgáltatás csupán az utasok megszerzésének korszerűbb módszerében (okostelefonos alkalmazás) térne el a korábbi piaci szereplők gyakorlatától" - írták.
Viszont azt is írták, "nyilvánvalóan nem engedhető meg", hogy az Uber azzal "szerezzen versenyelőnyt más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységre előírt jogszabályi követelményeket".
Az előírt feltételeknek megfelelő vállalkozók számára a közlekedési hatóság adja ki az engedélyeket - idézték fel. A szakminisztérium álláspontja szerint az indokolatlan engedékenység az utasok érdekeinek sérelméhez vezetne, veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is.
Az NFM azt is közölte, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértőivel egyeztet az Uber működésének adózási, pénzügyi vonatkozásairól.
A világszerte ismert és a taxisok körében nagy ellenállást kiváltó szolgáltatás ebben a hónapban jelent meg a magyar fővárosban is. A rendszer lényegében a közösségi autóhasználatot egyesíti a taxiszolgálatással, vagyis az Uberen keresztül – amit az okostelefonunkra kell letölteni – megadjuk a úti célunkat, a rendszer ehhez hozzárendeli azokat a regisztrált autókat, amelyek közelünkben tartózkodnak.
Innentől saját preferenciáink, autótípus, sofőr alapján választhatunk autót, a rendszer értesíti a sofőrt, hogy vegyen fel minket. A tarifa rugalmasan változik, csúcsidőszakokban drágábban, máskor olcsóbban utazhatunk. A viteldíj rendezése automatikusan történik a rendszeren keresztül, a díj 80 százalékát kapja a vezető.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Arra is keresem a választ, hogy érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon. Kiderült, hogy titokban két buli zajlik egymás mellett. Földes András elsőtusványozó riportja, kormányzati divat-összefoglalóval.
Megtudtuk: az átláthatóságinak mondott törvény vitáját a frakciónak le kell folytatnia.
Az ötödik vb-címéért mérkőzött az Európa-bajnok spanyolokkal a magyar csapat, amelynek az utolsó negyedben úszott el az esélye a győzelemre.
Az egész késő esti talkshow-formátum került végveszélybe.
Még a magyar kormányfő illiberális politikája sem riasztja el őket.