Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Megindultak a változások a Postán nem sokkal azután, hogy a kormány nekifogott az állami médiaköltések átalakításához. Értesüléseink szerint leváltották a cég kommunikációs igazgatóját, továbbá kiírták az új tendert, mely szerint a Posta közel 1,7 milliárd forintot költ 2014-2015-ben reklámra. Közben a Magyar Turizmusnál is folyik az átalakítás.
„Légrádi Petra marketing és kommunikációs igazgató munkaviszonya a közelmúltban valóban megszűnt” – írta a hvg.hu kérdésére Apáti-Tóth Kata, a Posta szóvivője hétfőn. A hvg.hu úgy értesült, Légrádinak péntektől szűnt meg a jogviszonya. Arra a kérdésünkre, hogy miért váltották le a nemrégiben kinevezett igazgatót, a szóvivő nem válaszolt.
Légrádi korábban az állami dohánymonopóliumot felügyelő, a trafikpályázatokat kezelő Nemzeti Dohánykereskedelmi Zrt. kommunikációs vezetője volt, májusban még ebben a minőségében nyilatkozott. Szeptemberben már a Posta kommunikációs ügyeit intézte – a hírekben már ebben a beosztásában szerepelt. Mint arról a 444.hu beszámolt, Légrádi ezen felül parapszichológusként is praktizált.
Egy kormányzati forrás azt mondta a hvg.hu-nak, Légrádi távozása összefüggésben lehet azzal, hogy a kabinet teljesen át akarja alakítani a kormányzati és az állami cégek reklámköltéseit. Ennek részeként a Lázár János vezette Miniszterelnökség létrehozta az állami kommunikációt központosító Nemzeti Kommunikációs Hivatalt (NKH), amely október 10-én kezdte meg a működését. A jövőben az állami tulajdonban lévő vállalatok csakis ennek a szervnek az engedélyével írhatnak ki közbeszerzéseket, tendereket. Az NKH 40-50 milliárdnyi állami kiadásról dönthet. A Posta egyébként szeptemberben vágott bele egy nagy üzletbe: az FHB Jelzálogbank Nyrt. eladta a 100 százalékos tulajdonában lévő FHB Kereskedelmi Bank Zrt. 49 százalékát az állami cégnek 28,5 milliárd forintért. Mint arról korábban beszámoltunk, a Postánál dolgozik több olyan szakember, aki korábban Spéder Zoltán, az FHB-t irányító milliárdos üzletember cégeit vezették.
Apáti-Tóth Kata azt is megerősítette, hogy a Magyar Posta rövidesen dönt arról, hogy melyik médiaügynökséget kívánja megbízni 1,69 milliárd forint elköltésével. Ez 280 millióval több, mint amennyit 2013-2014-ben költött a Posta: tavaly az Initiative Media Hungary nevű médiaügynökséget bízták meg, a keret akkor 1,41 milliárd volt. Piaci és kormányzati források úgy értesültünk, az állam szeretne ügynökséget váltani.
Hétfőn délelőtt számolt be arról a Kreatív Online médiapiaci szaklap, hogy a Magyar Turizmusnál is átszabják a költéseket. A portál szerint egy szűkszavú, formális indoklással vonta vissza a Magyar Turizmus Zrt. a nettó 2 milliárd forint keretösszegű belföldi médiavásárlási és médiatervezési közbeszerzését.
Forrásaink egybehangzóan állítják, az NKH létrehozása, az állami reklámpénzek újraelosztása – a hirdetések megcsappanása egyes, Simicska Lajoshoz kötődő médiumoknál, illetve az arány növekedése a TV2-nél – összefüggésben áll azzal, hogy a kormány át akarja szabni a médiapiacot, illetve azzal, hogy még mindig folyik a küzdelem a miniszterelnök és egykori barátja, a Fidesz gazdasági hátországát korábban irányító Simicska között. Korábban a hvg.hu is írt arról, hogy az állami hirdetések, reklámpénzek átirányítása leváltásokhoz és kirúgásokhoz fog vezetni az állami cégeknél.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.