Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Országos kampány indul a csapvízfogyasztás népszerűsítéséért – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Csapra fel! címmel országos kampány indul a csapvíz népszerűsítésére – írta közleményében az NFM. Koszorús László fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár az induláskor azt mondta, a csapvíz fogyasztása nemcsak egészséges, hanem környezettudatos viselkedést is mutat.
Az öt nagy regionális víziközmű-szolgáltató által indított országos figyelemfelhívó akció célja, hogy ösztönözze a magyar lakosság csapvízfogyasztását.
Koszorús László szerint a tudatos fogyasztóvá válás folyamatának fontos része, hogy egyre nagyobb figyelmet fordítunk a megvásárolt termékek eredetére, összetételére, származására. A jó minőségű, egészséges magyar termékeket keressük az üzletekben is, a legfontosabbak egyike azonban házhoz jön.
Szerinte Magyarország kivételes adottságainak köszönhetően abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy friss, egészséges vízhez juthatunk, ha otthon megnyitjuk a csapot. A csapvíz az a termék, amit a legtöbben fogyasztunk, mégis annyira természetesnek vesszük, hogy fel sem mérjük valós értékét. Az NFM ezért is támogatja a víziközmű-szolgáltatók kezdeményezését – tette hozzá a helyettes államtitkár.
A szemléletformáló kampány szervezője a Dunántúli Regionális Vízmű Zártkörűen Működő Részvénytársaság (DRV Zrt.), a DMRV Duna Menti Regionális Vízmű Zártkörűen Működő Részvénytársaság (DMRV Zrt.), az Északdunántúli Vízmű Zrt (ÉDV Zrt.), az ÉRV. Északmagyarországi Regionális Vízművek Zártkörűen Működő Részvénytársaság (ÉRV. Zrt.) és a Tiszamenti Regionális Vízművek Zártkörűen működő Részvénytársaság (TRV Zrt.).
Az I. Országos Csapvíz-kóstoló Versenyen az öt állami regionális víziközmű-szolgáltató kiválasztott vízbázisaiból származó, 15 féle vizet kóstolhatják meg az érdeklődők. A legjobb ízű vizet szavazással választják ki, a nyertes palackjának címkéjét pedig egy országos pályázat keretében diákok tervezhetik majd meg.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.