szerző:
MTI/Napi Gazdaság
Tetszett a cikk?

A magyarországi online kiskereskedelmi forgalom 2014-ben körülbelül 266 milliárd forintot ér el, ez körülbelül 49 milliárd forintos, 22,5 százalékos növekedés az előző évhez képest – írta a Napi Gazdaság az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. adatai alapján.

A becsült összeg a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom több mint három százalékának felel meg.

A lap szerint a hazai webáruházak csak a Black Friday (Fekete Péntek) néven futó akcióikban 2,3–2,7 milliárd forint értékű áruforgalmat generáltak.

Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője a lapnak elmondta, hogy idén több új, nagy szereplő jelent meg a piacon, emellett a vásárlási szokások átalakulása, az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése is szerepet játszik az erőteljesebb növekedésben. A logisztikai szolgáltatók innovációi, köztük például a csomagautomaták megjelenése még kényelmesebbé teszik az online vásárlást.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!