Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek piaca Nyugat-Európában a legfejlettebb, ahol a vásárlók a csomagolt napi fogyasztási cikkek vásárlásánál nagyjából minden harmadik eurót kereskedelmi márkás árukra költik - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből. A magyarok több mint 70 százaléka szerint az utóbbi időben javul ezeknek a termékek a minősége.
A kereskedelmi márkák értékben mért piaci részesedése 45 százalékkal Svájcban a legnagyobb, majd az Egyesült Királyság és Spanyolország következik 41-41 százalékkal. Legalacsonyabb, 5 százalékos a mutató Ukrajnában, míg Oroszországban 6 százalék - közölte a Nielsen piackutató cég.
A globális felmérést a kereskedelmi márkák iránti fogyasztói bizalomról február 17. és március 7. között végezték, több mint 30 ezer internetet használó fogyasztó megkérdezésével hatvan országban, Európában, Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában.
Az európai fogyasztók átlag 70 százaléka úgy gondolja, hogy a gyártói márkák mellett a kereskedelmi márkák jó alternatívát jelentenek, valamint 69 százalékuk szerint előnyös ár-érték arányt képviselnek a láncok saját márkái. A megkérdezett európaiak közül csak átlag minden harmadik vélekedik úgy, hogy a kereskedelmi márkák nem felelnek meg a minőségi igényeinek.
A magyar fogyasztók többsége szintén kedvezően ítéli meg a boltláncok kereskedelmi márkás élelmiszereit, háztartási vegyi áruit és kozmetikai cikkeit, több mint 70 százalékuk ezen termékek minőségének javulását érzékeli az utóbbi időben.
A cég közleménye idézi Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét, aki szerint a saját márkás termékek teljes forgalmának kétharmad körüli aránya diszkontokra jut, nem csak mennyiséget, hanem értéket tekintve is.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.