Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az adózók 2014-re 43,1 milliárd forintnyi, kamatjövedelmet terhelő személyijövedelemadó-kötelezettséget vallottak be Magyarországon az előzetes adatok alapján, amely 38,2 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi 69,8 milliárdtól – írja hétfői cikkében a Világgazdaság a Nemzetgazdasági Minisztériumtól kapott adatokra hivatkozva.
Az NGM szerint tavaly a 6 százalékos egészségügyi hozzájárulásból (eho) származó bevétel 8,1 milliárd forintot ért el a kamatjövedelmek után, vagyis ezt beszámítva is jelentősen csökkenhetett a kamatjövedelmekből származó adó-, illetve járulékbevétel.
A bevételek megcsappanása az elmúlt időszak pénzpiaci fejleményei tükrében egyáltalán nem meglepő. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a 2014 novemberéig tartó egy év alatt majdnem 1,1 százalékponttal, 1,55 százalékra csökkent a háztartások lekötött forintbetétei után fizetett kamatláb átlagos mértéke, vagyis az elvben elérhető kamat – és az ebből számítható adó – mértéke alaposan csökkent még az egy évvel korábbi, egyébként sem túl magas értékhez képest is.
A néhány tízmilliárdnyi, az alacsony kamatok miatt kieső kamatbevétel azonban vélhetően kevéssé aggasztja a döntéshozókat. Az alacsony kamat- és hozamszint ugyanis közvetve nagyságrendekkel több kiadástól kíméli meg az államot, mint amekkora bevételkiesést okoz, hiszen az adósságfinanszírozás jóval olcsóbbá válik – írja az újság.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A politikai haszonszerzést szolgáló, észszerűtlen beavatkozások sorába illik a készpénzfizetés alkotmányos joga. A szabályok ráadásul néhol nem is egyértelműek, és komoly versenyhátrányt okozhatnak a magyar piaci szereplőknek.
Magyar Péter felemelkedése önmagában csak az egyik oka annak, hogy a miniszterelnök alatt szemlátomást inog a szék.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.