Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) monetáris politikáért felelős ügyvezető igazgatója szerint Magyarország még nem érett meg az euró bevezetésére.
Magyarország úgy véli, még nem érett meg arra a gazdaságpolitikai harmonizáltsági fokra, hogy az eurózóna egységes monetáris politikájához csatlakozni tudjon – mondta szerdán Palotai Dániel, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) monetáris politikáért felelős ügyvezető igazgatója az M1 Ma reggel című műsorában.
Palotai Dániel kifejtette, ideális esetben az eurózóna 19 országa annyira hasonló egymáshoz, hogy lehetséges a mindenki számára kedvező monetáris politika kialakítása, azonban akiknek még nem jó ez a megközelítés, önálló monetáris politikát alkalmaznak.
Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, hogy egyéni monetáris politikával Magyarország specifikus választ tud adni a kihívásokra. Ennek egyik eszköze a saját kamatláb alakítása, valamint az euróhoz viszonyított forint árfolyam, amely a rögzített árfolyammal szemben lehetővé teszi a gazdasági sokkok simítását.
Arra a kérdésre, várható-e a jegybanki alapkamat változása úgy válaszolt, hogy míg az uniós országok jelentős része a mennyiségi lazítási politikájával – mint a nemrég bejelentett állampapír-vásárlási program – igyekszik ellensúlyozni a defláció veszélyét, Magyarországon a jegybanki alapkamat még nem ért el a nulla közeli szintre – talán nem is fog a közeljövőben –, így a jegybanki alapkamaton keresztül lehetőség nyílik a monetáris politika hatásának finomhangolására. Jelenleg lazításra lehet szükség – fűzte hozzá Palotai Dániel.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.