szerző:
MTI/Napi Gazdaság
Tetszett a cikk?

Teljesen eltűnt a bioüzemanyag árelőnye a benzinnel szemben, sőt, egyes hazai kutakon már az E85 kerül többe – írja a Napi Gazdaság.

Héjj Demeter, a Magyar Bioetanol Szövetség elnöke a lapnak azt mondta: az E85 ára elsősorban nem az olajárakat, hanem például az előző évi kukoricatermést követi, így ez az üzemanyagfajta nem tudta tartani a hagyományos benzin áresését.

Nem ez az első eset, amikor a bioetanol ára megközelíti vagy magasabbá válik, mint a hagyományos üzemanyagoké, hiszen hasonló történt 2009-ben is, amikor az olajár a kialakuló gazdasági válság következtében ugyancsak többéves mélypontra került – tette hozzá.

A mostani helyzet szerinte nem befolyásolja jelentősen a fogyasztást, az drasztikusan 2011-ben esett vissza, amikor 40-ről 70 forintra emelkedett az E85 jövedéki adója, amivel a bioüzemanyag lényegében elvesztette adókedvezményét a benzinnel szemben.

Míg a legjobb évben körülbelül 36 millió liter E85-öt értékesítettek Magyarországon, addig 2012 végére ez a hatodára esett – mondta a szövetség vezetője.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Olyan fotót készített a New Horizons a Naprendszer szélén, amilyenre még nem volt példa

Olyan fotót készített a New Horizons a Naprendszer szélén, amilyenre még nem volt példa

Pert nyert a Hell Energy egy uniós bíróságon, mely során az ítéletbe foglalták azt is, hogyan gondolkodnak a németek

Pert nyert a Hell Energy egy uniós bíróságon, mely során az ítéletbe foglalták azt is, hogyan gondolkodnak a németek

Közel 900 lóerős lett a Ferrari F8 Tributo

Közel 900 lóerős lett a Ferrari F8 Tributo