szerző:
MTI/Világgazdaság
Tetszett a cikk?

Tavaly jelenős versenyhátrányt okoztak az itthoni vasúti áruszállításnak a pályafelújítások: a fuvarozás időtartama megnőtt, a kiadásai megugrottak, sok üzlet elveszett – írja a szerdai Világgazdaság.

Hódosi Lajos, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója elmondta, hogy soha nem tapasztalt intenzitással folynak a vasúti beruházások, pályafelújítások, de ez csak a jövőben javítja a fuvarozók versenyképességét, egyelőre inkább hátrányt okoz.

Hiába van nagy sűrűségű hálózat, az áruszállítás szempontjából kiemelt útvonal kevés, és valódi alternatív útirányok sincsenek.

Elmondta: a kocsifordulók ideje csaknem 30 százalékkal nőtt, a korábbi forgalomhoz több mozdonyra és vagonra lett szükség, így a vasútvállalatok költségei nőttek, a versenyképességük pedig csökkent.

A korlátozások nélkül tavaly sokkal több vonat léphetett volna ki az országból a határátkelőkön, mint 2013-ban, így azonban ugyanannyi maradt – tette hozzá.

Megjegyezte azt is: az orosz-ukrán konfliktus miatt a keletről érkező áru egy része észak felé, vagy vízi úton elkerülte az országot. A vasúti árufuvarozási folyosók már működnek, de még minimális az e keretek között felkínált pályakapacitáson zajló forgalom.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!