Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Tavaly jelenős versenyhátrányt okoztak az itthoni vasúti áruszállításnak a pályafelújítások: a fuvarozás időtartama megnőtt, a kiadásai megugrottak, sok üzlet elveszett – írja a szerdai Világgazdaság.
Hódosi Lajos, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója elmondta, hogy soha nem tapasztalt intenzitással folynak a vasúti beruházások, pályafelújítások, de ez csak a jövőben javítja a fuvarozók versenyképességét, egyelőre inkább hátrányt okoz.
Hiába van nagy sűrűségű hálózat, az áruszállítás szempontjából kiemelt útvonal kevés, és valódi alternatív útirányok sincsenek.
Elmondta: a kocsifordulók ideje csaknem 30 százalékkal nőtt, a korábbi forgalomhoz több mozdonyra és vagonra lett szükség, így a vasútvállalatok költségei nőttek, a versenyképességük pedig csökkent.
A korlátozások nélkül tavaly sokkal több vonat léphetett volna ki az országból a határátkelőkön, mint 2013-ban, így azonban ugyanannyi maradt – tette hozzá.
Megjegyezte azt is: az orosz-ukrán konfliktus miatt a keletről érkező áru egy része észak felé, vagy vízi úton elkerülte az országot. A vasúti árufuvarozási folyosók már működnek, de még minimális az e keretek között felkínált pályakapacitáson zajló forgalom.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatóságához Tordai Bence Paks II. ügyében. Az ellenzéki politikus szerint a projektre 2017-ben kiadott uniós jóváhagyást vissza kell vonni, és eljárást kell a magyar kormány nyakába akasztani.