szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A televíziós bevételek 50, az internetes hirdetések 47,3, a sajtópiac 34,6 milliárd forint körül alakultak; ez 10, illetve 20,9 százalékos növekedést, a print kiadványoknál viszont 3,22 százalékos csökkenést jelentett.

A tavalyi 189,05 milliárd forintos hazai reklámköltés 7,77 százalékkal múlja felül a 2013-as adatot - jelentette be Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) alelnöke egy keddi budapesti rendezvényen. A televíziós hirdetési bevételek 50, az internetes hirdetések 47,3, a sajtópiac 34,6 milliárd forint körül alakultak; ez 10, illetve 20,9 százalékos növekedést, míg a print kiadványoknál  3,22 százalékos csökkenést jelent.

A direkt marketingből származó bevételek 29,5 milliárdos összege mintegy 2, a köztéri hirdetések 15,6 milliárdja 8,6 százalékos növekedést jelez, míg a rádiós reklámbevételek 9,3 milliárdja 5,8 százalékkal múlja felül a 2013-as adatot. A köztéri, de nem hagyományos falfelületi ambient szektor 2,5 milliárdja 1,3, a mozi 1,3 milliárdos bevétele 16 százalékos javulás. A televízió részesedése 25,9-ről 26,3, az interneté 22,2-ről 24,9 százalékra emelkedett a reklámköltésekben, míg a print 20,3-ról 18,2 százalékra zsugorodott.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke arról beszélt, hogy  a tavalyi számokat több egyszeri hatás is befolyásolta, köztük az országgyűlési és az önkormányzati választás, valamint a labdarúgó világbajnokság vagy az állami költések soha nem látott, 35 százalékos mértékű, 6-8 milliárd forintos növekedése. Mint mondta, ez utóbbi által "az állam kinyilvánította, hogy hisz a reklámban, hisz a kommunikáció erejében".

Novák Péter, az internetes ágazatot összefogó IAB Hungary vezetője arról beszélt, hogy legnagyobb szeletük, a display marketing 10 százalékkal növekedett, a keresőmarketing a bevétel esése ellenére is erős második az online piacon, az apróhirdetéshez kapcsolódó reklámok 30 százalék fölötti növekedést hoztak, míg az e-mail tagozat a korábbi csökkenés után komoly lendületet kapott; eközben 140 százalékkal bővült a mobilreklám piaca.

Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke azt emelte ki, hogy az idei lehet az az esztendő, amikor a print piac eléri a növekedést megelőző egyensúlyi pontot. Megemlítette: a hazai print piac teljes árbevétele 100,4 milliárd forint, amiből mintegy 60 milliárd a terjesztési árbevétel, 5,6 milliárdot pedig a lapokkal azonos vagy azokéhoz hasonló tartalmak hoztak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!