szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Javuló tendenciát mutatnak a Pénzügyi Békéltető Testület statisztikái: a korábbi években az eljárások 35 százalékában sikerült egyezségre jutniuk a feleknek, ez az arány tavaly már több mint 50 százalék volt. Érdemes tehát egyezkedni a bankokkal és az autóhitelesek is reménykedhetnek, szakértők szerint a szerződések jelentős részénél élhetnek panasszal az ügyfelek. A biztosítók kevésbé hajlandóak az megállapodásra, ilyen jellegű eljárások 35 százaléka zárult egyezséggel.

Megéri egyezkedni a bankokkal - derül ki azenpenzem.hu cikkéből. A Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) éves jelentése szerint 2014-ben az eljárások felénél sikerült egyezségre jutniuk a feleknek: banki ügyek esetében ez az arány több mint 60 százalék, míg biztosítási panaszok harmada zárult megállapodással.

Forintosítva ezt azt jelenti, hogy az elmúlt másfél évben 420 millió forintnyi tartozást engedtek el a hitelezők a a  Széchenyi Hitelszövetség által ismert eseteknél: a futamidőt és a kamatokat figyelembe véve 180-200 ügyfél körülbelül egymilliárd forinttal fog kevesebbet  kifizetni.

Az autóhitelesek is reménykedhetnek; szakértők szerint az esetek 70-80 százalékában élhetnek panasszal az ügyfelek, ugyanis a szerződések jelentős része hibás. A PBT statisztikái alapján tavaly 600 eljárás indult jogvita rendezésére, ezek 65 százaléka ért végett egyezséggel.

2014-ben az Erste, a Budapest Bank és az OTP kötötte a legtöbb egyezséget devizahiteles ügyfelekkel, egyéb banki ügyeknék az Erste és az OTP mellett a K&H mutatkozott alkuképesnek. Biztosítók közül a Groupama, a Generali és az Allianz volt tárgyalóképes a panaszos ügyekben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!