Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Érdekes módon az Ausztriába távozók aránya elmarad a becsült értéktől, a külföldön dolgozók körében a német–brit irány dominál – írta friss kutatásában a Tárki a napi.hu szerint.
A legfrissebb tükörstatisztikák és a makroszintű munkaügyi statisztikák alapján készült elemzések egyaránt azt mutatják, hogy a migráció növekedésének trendje Magyarországon 2006 után kezdett felgyorsulni, és azóta töretlenül emelkedik – derül ki a napi.hu szerint a Tárki Háztartás Monitor 2014 kiadványából.
A Tárki kutatói a 16 éves és idősebb népesség körében végezték a kutatást, olyanokat vizsgáltak, akik a megelőző 12 hónapban külföldön tanultak vagy dolgoztak. Ez alapján e csoporton belül 2,4 százalékra becsülhető a külföldön élők aránya.
A migránsok társadalmi összetételéről elmondható, hogy a munkaerőpiacon aktívak körében a kivándorlók háromnegyede férfi és csak 25 százaléka nő. A kivándorlók emellett főleg magasabb végzettségűek és vagy vállalkozóként, vagy szakmunkásként dolgoznak, továbbá átlagon felüli arányban indulnak olyan háztartásból, amelyik nem tulajdonosa, csak bérlője lakásának, és amelyben nem magas a jövedelem, de van autó – tette hozzá a napi.hu.
A kutatás adatai is azt mutatják, hogy a külföldön dolgozók körében a német-brit irány dominál, de érdekes módon az Ausztriába távozók aránya elmarad az egyéb adatok alapján becsült értéktől, erre a kutatóknak nincs magyarázatuk.
A külföldön tanulók kis csoportjára a német-osztrák-brit dominancia a jellemző, ami – figyelembe véve az előbbi két ország, különösen Ausztria közelségét és az egyetem ingyenességét, illetve a fiatalok angol nyelvtudásának viszonylag magasabb fokát és az angol egyetemek magas presztízsét – megfelelhet a valóságnak – jegyzik meg a Tárki kutatói.
A kutatók szerint definíciós problémák és a nehéz mérhetőség miatt a migránsok számának és összetételének becslése továbbra is nehéz feladatnak bizonyul. A migránsok utóbbi években növekvő aránya halványan kirajzolódik az adatokból, ám a definíciós problémák miatt ennek trendje nem egyértelmű.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kenuzással indította 80 napos túráját Magyar Péter, elsőként Borsodba, a helyben kifejezetten erős Koncz Zsófia körzetébe látogatott el. A Tisza Párt elnökét kérdeztük evezés közben, a helyiekkel pedig a politikai megosztottságról és a választási esélyekről beszélgettünk. Videóriport.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.