Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Négy év alatt százmilliókat fizettek ki a nemzetközi áruházláncok bírságokra, míg itthoni versenytársaik ennek jóval kevesebb büntetést kaptak. A hivatalok szerint ennek csak cégjogi okai vannak – írja a hétfői Népszabadság. Azt nem tudni, melyik céghez hányszor szálltak ki a fogyasztóvédők, ráadásul csak a multik büntetéséről van pontos nyilvántartás, a magyar áruházláncokéról nincs.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság adatai szerint a piacvezető Tesco 2010 és 2014 között 302 millió forint bírságot fizetett, a céget 744 alkalommal büntették meg, az Auchan 197 millió, a Spar 113 millió forint büntetést kapott ugyanezen idő alatt.
Eközben a nevükben a Coopot is feltüntető cégeknél összesen 80 alkalommal róttak ki bírságot, 9,7 millió forint értékben. A CBA-cégeknél negyvenegyszer bírságoltak, és 4,1 millió forint büntetést szabtak ki.
A lap információkat kért a boltok ellenőrzéséről a NAV-tól, de onnan adótitokra hivatkozva nem nyilatkoztak.
A fogyasztóvédőktől az közölték, hogy ők csak a multik bírságairól tudnak biztosat mondani, az itthoni boltláncokéról nem, mert a büntetést mindig az üzemeltetőre szabják ki, és a magyarországi láncok tagjai nem mindig szerepeltetik nevükben a Coop vagy a CBA nevet. Ráadásul az ellenőröknek nem kell feltüntetniük a jegyzőkönyvben, hogy az üzlet melyik lánchoz tartozik. Nem tudni azt sem, hogy a revizorok pontosan hányszor jártak az egyes áruházak üzleteiben.
Az itthoni láncoknál azt állítják, hogy nincs összesítésük a bírságokról. A Coopnál azt nyilatkozták, hogy a partnereiknek nincs ilyen bejelentési kötelezettségük feléjük. A CBA-nál pedig üzleti titokként kezelik a hozzájuk tartozó társaságok büntetéseit.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.