Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A szakmai szervezetek továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a reklámadóról, és a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg az adó eltörlését annak káros gazdasági hatása miatt - közölte Magyar Reklámszövetség szerdán.
A Magyar Reklámszövetség és további 9 szervezet közös álláspontja szerint a reklámadót módosító javaslat csökkenti a mikro- és kisvállalkozások növekedési lehetőségeit.
Az alacsony árbevételű vállalkozások számára javasolt 0 százalékos adókulcs 100 millió forintos reklám árbevételig ad könnyítést, míg minden nagyobb árbevételű vállalkozás számára egységes 5,3 százalékos tervezett adóval számol. Ez egyértelműen csökkenti a hazai mikro- és kisvállalkozások növekedési lehetőségeit, és fokozza a hazai kis- és középvállalkozások versenyhátrányát a nagyvállalatokkal és globális szereplőkkel szemben - mutat rá közleményében a Magyar Reklámszövetség.
A szakmai szervezetek szerint a törvénytervezet világossá teszi, hogy a kormányzat csak néhány piaci szereplőnek kedvez, de a reklámipar összes többi szereplőjét indokolatlan adóemeléssel terheli.
Tízszeres extra adóteherrel sújtja az új reklámadó tervezet például azokat a vállalkozásokat, amelyek eddig az 1 százalékos adókulcs hatálya alá estek, hiszen míg eddig egy 800 milliós árbevételű vállalkozásnak 3 millió forint reklámadót kellett megfizetnie, addig a módosítással 37,1 millió forint adó megfizetésére köteleznék. A szakmai szervezetek kifogásolják továbbá, hogy az új tervezetben nem esik szó a saját reklám megszüntetéséről.
A reklámadó tervezetből kiderül, hogy a saját reklám az adó hatálya alatt marad, ennek megfizetése a 100 millió forint feletti egységes adókulcs miatt minden nagyobb, terméket előállító és szolgáltatást forgalmazó cég számára óriási költségemelkedést jelent. A szövetség rámutat: a tervezett 7-9 milliárd forint várt adóbevételnél lényegesen nagyobb a teljes magyar gazdaság számára okozott kár.
A szövetség korábban is jelezte, amit nemzetközi tanulmányok is alátámasztanak, az egységes adó bevezetése növeli a fogyasztói árakat, inflációt gerjeszt, elbocsátásokat eredményez, elmélyíti a versenyhátrányt a globális szereplőkkel szemben, és a magyar nyelven elérhető médiatartalmak mennyiségének csökkenéséhez, ezek minőségének nagymértékű romlásához vezet - fogalmaz a reklámszövetség.
A közleményben a szövetség megjegyezte: a korábbi sajtóértesülések és az Európai Bizottság eljárása alapján a szakma azt várta, hogy a kormány egyeztet az érintett szervezetekkel, ennek ellenére egyeztetés nélkül jelent meg az újabb tervezet a kormany.hu-n.
A Magyar Reklámszövetség és a szakmai szervezetek a reklámadó-módosítási tervezethez benyújtható észrevételi lehetőséggel május 9-ig élni fognak, a Magyar Reklámszövetség pedig a napokban tervezi benyújtani az Európai Bizottság számára észrevételét a magyar reklámadó tárgyában indított vizsgálat kapcsán - írja közleményében a szakmai szövetség.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.
Elmondása szerint megrögzött Bond-rajongó, aki számára a karakter szent terület.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt Forma-1-es filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.