Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Erősen megfogyatkozott a boltok száma az elmúlt öt évben, főleg a ruházati boltok tűnnek el – írja a Világgazdaság.
A ruhaboltok száma csökkent a leginkább 2010 és 2014 között – derül ki a KSH adataiból. A folyamat az utolsó 12 hónapban gyorsult fel – ezer ilyen üzlet tűnt el –, amit nagyban befolyásolhatott az online pénztárgépek bevezetése a Világgazdaság szerint. Ezt más adat is alátámasztja: 2014-ben 15 százalékkal nőtt a ruházati termékek forgalma, szemben a 4 százalékos átlaggal, vagyis sokkal több vásárlás látható.
A teljes piacon 2014 végén 144 ezer élelmiszer- és iparcikküzlet működött, 2010-ben még 152 ezer. Az üzemeltető cégek száma tavaly 98-99 ezer között volt, 5 ezerrel kevesebb, mint 2010 végén. A kicsik túlsúlya egyértelmű: valamivel több mint 130 ezer cég működtet 1-10 üzletet, ezen belül 77 ezer csak egyet.Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.